2014-2015 ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით შეფასების
კომპონენტები მსოფლიო კულტურაში
1. საკლასო სამუშაო 2. საშინაო დავალება 3. შემაჯამებელი დავალება
1 .საკლასო სამუშაო:
·
კომუნიკაცია
·
თანამშრომლობა
·
პრობლემის გააზრება
2. საშინაო დავალება
·
ინფორმაციის მოპოვება და ორგანიზება
·
პრობლემის გადაჭრა
·
მასალის წინასწარ მომზადება
3. შემაჯამებელი
დავალება
·
რეფერატი
·
ტესტირება
ჯგუფური მუშაობის რუბრიკა:
მოსწავლეებს თითოეული კრიტერიუმის მიხედვით ენიჭებათ
1 ქულა. მაქსიმალური ჯამი არის 10 ქულა·
ყველა ჯგუფის წევრს სეაქვს წვლილი დავალების შესრულებაში;
( 1 ქულა)
·
ჯგუფის წევრები უსმენენ ერთმანეთს და იცავენ რიგითობას;
( 1 ქულა)
·
უცვლიან ერთმანეთს იდეებს და ინფორმაციას;( 1 ქულა)
·
ჯგუფის წევრები მხოლოდ საკითხის ირვლივ მუსაობენ;
(1 ქულა)
·
ჯგუფის წევრები კარგად თანამშრომლობენ;(1 ქულა)
·
აზრის გამოხატვის თანაბარი პირობებია შექმნილი;(1 ქულა)
·
ნაშრომის პრეზენტაციისას წარმოაჩენენ ნამუშევრის მთავარ
იდეებს;(1 ქულა)
·
ართმევენ თავს კრიტიკულ შენიშვნებს;(1 ქულა)
·
პრეზენტაციის დროს იცავენ დროის ლიმიტს;(1 ქულა)
·
ირჩევენ სწორ პასუხს და ასაბუთებენ სრულყოფილად;(1 ქულა)
პრეზენტაციის რუბრიკაკრიტერიუმები:
მოძიებული ინფორმაციის თემასთან შესაბამისობა;(1 ქულა)
·
კვლევების ნაშრომის წარმოჩენის უნარი;(1 ქულა)
·
შემოქმედებითი უნარი;(1 ქულა)
·
პრობლემის გადაჭრის გზების შეთავაზაება;(1 ქულა)
·
თემის გასაგებად წარდგენა;(1 ქულა)
·
საუბარი (გამართულობა,ტემბრი);(1 ქულა)
·
თვალსაჩინოების გამოყენება;(1 ქულა)
·
აუდიტორიასთან კონტაქტი;(1 ქულა)
·
ინფორმაციის ფლობის უნარი;(1 ქულა)
·
დროის ლიმიტის დაცვა;(1 ქულა)
საკლასო სამუშაო:
1-3 ქულა-უჭირს გამაღტული მეტყველება,სუსტად არის ორგანიზებული,იშვიათად
ერთვება საგაკვეთილო პროცესში,ვერ ერკვევა პრობლემის რაობაში.
·
4-5 ქულა -პერიოდულად ერთვება საგაკვეთილო პროცესში,იშვიათად
გამოთქვამს საკუთარ აზრს,მეტყველება დაუხვეწავია
·
6-7 ქულა -ნაცნობი ინფორმაციიდან იხსენებს და ახარისხებს
მნიშვნელოვან ინფორმაციებს,მეტყველებს გამართულად,აქტიურია,გამოთქვამს საკუთარ აზრს,იცის
პრობლემის გადაჭრის გზები,მაგრამ მისი აზრი არ არის სრულყოფილი.
·
8-10 ქულა - აქტიურია,ყველა საკითხზე აქვს საკუთარი
აზრი.ნაცნობი ინფორმაციიდან გამოკვეთს მნიშვნელოვანსაკითხებს,მეტყველებს გამართულად,აქვს
კარგი დიქცია,შეუძლია საკუთარი მოსაზრების ლაკონურად და სრულყოფილად ჩამოყალიბება.
საშინაო დავალება:
1-3 ქულა -ვერ ასრულებს დავალებას,არ აქვს ინფორმაცია
მოძიებული,მასალა არ არის შინაარსის შესაბამისი.
·
4-5 ქულა -შესრულებულ დავალებაში არ არის გათვალისწინებული
ინსტრუქცია,მასალა ნაწილობრივ შეესაბამება საკითხს.
·
6-7 ქულა -დავალებებს ასრულებს ხშირად,ცდილობს მოიძიოს
ინფორმაცია,აქვს რესურსების გამოყენების სურვილი,თუმცა არასრულია მისი ნამუშევარი.
·
8-10 ქულა -დავალებას ასრულებს ყოველთვის პასუხისმგებლობით.აქვს
ზედმიწევნით სწორად შესრულებული დავალება,იყენებს მრავალფეროვან საინფორმაციო საშუალებებს.
რეფერატის შეფასების
რუბრიკაკრიტერიუმები·
მიზანი/თეზისი-კვლევის შედეგად გამოთქმული ძირითადი
იდეა;(1 ქულა)
·
რეფერატის ორგანიზება ;(1 ქულა)
·
შინაარსის კორექტულობა,ფაქტობრივი საიმედოობა;(2 ქულა)
·
ენობრივი გამართულობა;( ქულა)
·
კვლევა;(2 ქულა)
·
ილუსტრაციები/თვალსაჩინოებები(1 ქულა)
·
შეთავაზებული მოსაზრებების არგუმენტებითა და მაგალითებით
გამყარება;(1 ქულა)
·
დასკვნები;(1 ქულა)
·
ჯამი;(10 ქულა)
ტესტირება-შედგება
ათი კითხვისგან,თითოეული კითხვა ფასდება ერთი ქულით.ჯამში (10 ქულა)
No comments:
Post a Comment