სილაბუსი
X კლასი
მსოფლიო კულტურა
ვამტკიცებ------------------------------
კათედრის ხელმძღვანელი----------------------
დირექტორის მოადგილე ----------------------------
კომპონენტები
|
ინსტრუქცია
| |
1.
|
მასწავლებლის სახელი,
გვარი და საკონტაქტო ინფორმაცია
|
თეა ხმალაძე
ელ-ფოსტა: xmaladzetea02@gmail.com
|
2.
|
სასწავლო საგნის სახელწოდება
|
მსოფლიო კულტურა
|
3.
|
სწავლების კლასი
|
მე-10 ა
|
4.
|
სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა და საათების
რაოდენობა
|
კვირაში 2 საათი. კურსის ხანგრძლივობა 1 წ. საათების საერთო რაოდენობა საათი
|
5.
|
სასწავლო კურსის ზოგადი
აღწერა
|
საგნის სწავლება ხელს შეუწყობს სოციალიზაციის პროცესში მყოფი მოსწავლის მიერ მსოფლიო კულტურათა მრავალფეროვანი სულიერი, საზოგადოებრივი და მატერიალური მიღწევების გაცნობიერებას; ამკულტურათა ჩამოყალიბების, განვითარებისა და თანამედროვე ფორმების ადეკვატურ აღქმას; გლობალური პროცესების ინტერპრეტაციას კულტურის კონტექსტში.
|
6.
|
სასწავლო საგნის სტატუსი
მოცემულ კლასში
|
საგანი შედის ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ საზოგადოებრივ მეცნიერებათა საგნობრივ ჯგუფში
|
7.
|
სასწავლო საგნის მიზანი
|
საგნის მიზანია მოსწავლემ გააცნობიეროს ცვალებად სამყაროში კულტურის მრავალფეროვანი ფორმების წარმოშობის განვითარებისა და მოქმედების მექანიზმები და შედეგები.
|
8.
|
ძირითადი თემები
|
1.ინფორმაციის გაგეგბა, ანალიზი და შეფასება.
2.ენის კომუნიკაციური ასპექტები.
3. ტექსტის გაგება და თვითგამოხატვა.
4. საკითხავი მასალა.
|
9.
|
სასწავლო საგნის ამოცანები
|
· კულტურის, როგორც საზოგადოებებს შორის მსგავსებისა და განსხვავებების საფუძვლის გაცნობიერება;
· კულტურული მრავალფეროვნების მიმართ პოზიტიური დამოკიდებულების ჩამოყალიბება;
· მრავალფეროვან კულტურულ გარემოში ორიენტაციის, წარმატებული კომუნიკაციისა და ტოლერანტობის უნარჩვევების გამომუშავება.
|
10
|
სასწავლო საგნის
აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები
| |
11
|
კურსის ორგანიზაცია
11.1. საკლასო მენეჯმენტის ხერხები;
11.2. მეცადინეობის ფორმები;
11.3. სწავლების მეთოდები
| |
12
|
სასწავლო კურსის შეფასება
| |
13
|
რესურსები:
მოსწავლის და მასწავლებლის სახელმძღვანელო, დამხმარე ლიტერატურა,თვალსაჩინოება, ინტერნეტსაიტები, ადამიანური რესურსები.
| |
14
|
მისაღწევი შედეგები და
კომპეტენციები
| |
15
|
სამუშაო დისციპლინა
14.1. გაცდენების დასაშვები რაოდენობა;
14.2. დავალიანებებისდასაშვები რაოდენობა;
14.3. აღდგენები;
14.4. საჯარიმო ზომები;
14.5. წახალისების ფორმები.
|
ეროვნული სასწავლო გეგმის შესაბამისად, თუ
მოსწავლემ გააცდინა სემესტრის განმავლობაში
საგნისათვის დათმობილი საათების ¼ და მეტი ,
მაგრამ ½-ზე ნაკლები, მისი საგნის სემესტრულ ქულას
დააკლდება 20%. თუ მოსწავლეს არ აკმაყოფილებს
მიღებული შეფასება, უნდა გავიდეს სკოლის მიერ
ორანიზებულ სემესტრულ გამოცდაზე;
· საგნისათვის გათვალისწინებული საათების ½ ის
გაცდენის შემთხვევაში,მოსწავლე არ იღებს შფასებას;
· მოსწავლეს აქვს შესაძლებლობა აანაზღაუროს
გაცდენილი საათები სასწავლო წლის მიმდინარეობის
პროცესში სასკოლი სასწავლო გეგმის შესაბამისად;
· წახალისებისათვის გამოყენებულ უნდა იქნას
სახალისო აქტივობები, როგორიცაა: თამაში,
კომპიუტერზე მუშაობა,სიგელით დაჯილდოება.
|
თემატური გეგმა
#
|
თემატიკა
|
საათი
|
მიზნები და ამოცანები
|
რიცხვი
|
შედეგი
|
1
|
1.მრავალფეროვანიმსოფლიო;
2. რა არის კულტურა?
3.არსებობენ მეტად ან ნაკლებად კულტურული ადამიანები?
4.რატომ არსებობს არა ერთი, არამედ მრავალი კულტურა?
5.ჩვენი უახლოესი ბიოლოგიური ნათესავები;
|
5
|
მოსწავლემ გააცნობიეროს ცვალებად სამყაროში კულტურის მრავალფეროვანი ფორმების წარმოშობის, განვითარებისა და მოქმედების მექანიზმები და შედეგები.
|
მისთვის ცნობილი მაგალითების მიხედვით მსჯელობს სხვადასხვა კულტურის დამოკიდებულებაზე ბუნებისადმი. განასხვავებს და აფასებს შესაბამის შედეგებს.
| |
2
|
6.რა განასხვავებს ადამიანს სხვა ცოცხალი არსებებისგან?
7.აქვთ თუ არა ცხოველებს ისტორია და კულ;ტურა?
8. გენეტიკა და კულტურა;
9.ბუნებრივი და კულტურული გარემო;
10.სიცოცხლის უზრუნველყოფის ფორმები.
|
5
|
კულტურული მრავალფეროვნის მიმართ პოზიტიური დამოკიდებულებისჩამოყალიბება.
|
მონაწილეობს დისკუსიაში და მისთვის ცნობილი მაგალითების მოყვანით ასაბუთებს, რომ კულტურა არ გადაიცემა ბიოლოგიური გზით.
| |
3
|
11.საზოგადოება
12.სოციალიზაცია
13.იდენტობა
14.ცივილიზაცია
15.მარგინალობა
|
5
|
მრავალფეროვან კულტურულ გარემოში ორიენტაციის, წარმატებული კომუნიკაციისა და ტოლერანტობის უნარ-ჩვევებისგამომუშავება.
|
მსჯელობს განსაკუთრებული საჭიროების მქონე ადამიანებთან კომუნიკაციის მნიშვნელობასა და სირთულეზე.
| |
4
|
16. კონტრკულტურა;
17. სამოსი რომელმაც მსოფლიო შეცვალა;
18. სუბკულტურა;
19. კულტურისუნივერსალიები;
20. ზღაპარი.
|
5
|
კულტურის, როგორც საზოგადოებებს შორის მსგავსებისა და განსხვავების საფუძვლის გაცნობიერება.
|
გაიაზრებს სუბკულტურის , კონტრკულტურის და მასკულტურის ცნებების არსს და კლასში ადგენს ამ ცნებების მახასიათებლის კლასიფიკაციას.
| |
5
|
შემაჯამებელი წერა #1
|
1
|
ნასწავლი მასალის გააზრება, შეჯამება.
| ||
6
|
21.მაგია;
22. მითი;
23. მკურნალობა და მედიცინა;
24. სიმბოლო;
25. ხელოვნება;
|
5
|
სხვა კულტურათა და კულტურული მემკვიდრეობის პატივისცემა.
|
საქართველოს ლიტერატურის, მედიცინის, ხელოვნების ნიმუშების საფუძველზე გამოყოფს ქართული კულტურის ტრადიციულობა/მოდერნულობის დამადასტურებელ მახასიათებლებს.
| |
7
|
26. სამართალი;
27. შრომა, პროფესია, ჰობი;
28. რეკრეაცია;
29. თამაში;
29. დრო;
|
5
|
ადეკვატური წარმოდგენის შექმნა იმ მრავალფეროვან სამყაროზე, რომელშიც მას მოუწევს ცხოვრება და საქმიანობა.
|
ახასიათებს საკუთარი და წინა თაობების კულტურულ ნორმებსადა ქცევის ნიმუშებს, გამოყოფს უცვლელ და განსხვავებულმახასიათებლებს და უკავშირებს მათ კულტურის სახეცვლილებას დროში.
| |
8
|
30.ციკლური და სწორხაზოვანი დრო;
31.ენა, ნისანთა სისტემები;
32.ენის ტყვეობაში;
33. არავერბალურიკომუნიკაცია;
34კულტურის დიფუზია;
|
5
|
მსოფლიო კულტურათა მრავალფეროვანი სულიერი,საზოგადოებრივი და მატერიალური მიღწევების გაცნობიერება.
|
განასხვავებს თანამედროვე ურბანული და აგრარული საზოგადოებებისთვის დამახასიათებელ დროის აღქმის თავისებურებებს და მსჯელობს ამის მიზეზებზე.
| |
9
|
35. ასიმილაცია;
36. რატომ არის მასკულტურა მასობრივი?
37. გლობალიზაცია;
38. გლობალიზაცია-საფრთხე თუ შესაძლებლობა?
39. მასმედია;
|
5
|
გლობალური პროცესების ინტერპრეტაცია კულტურის კონტექსტში.
|
საკუთარი გარემოს მაგალითზე იკვლევს თანამედროვე გლობალური ტენდენციების გავლენას ადგილობრივ კულტურაზე და აფასებს ამ ტენდენციების დადებით და უარყოფით მხარეებს.
| |
10
|
40.კულტურათაშორისიგანსხვავებები;
41. კულტურა და გენდერი;
42.კულტურათატიპოლოგია;
43. საქართველოსეთნოგრაფიული მრავალფეროვნება;
44. საქართველოსკულტურული მრავალფეროვნება;
|
5
|
კულტურული მრავალფეროვნის მიმართ პოზიტიური დამოკიდებულებისჩამოყალიბება.
|
საქართველოს ან სხვა რომელიმე ქვეყნის მაგალითზე აღწერს და განიხილავს რეგიონების კულტურულ მახასიათებლებს და პოულობს საერთო დაგანსხვავებულ თვისებებს.
| |
11
|
შემაჯამებელი წერა #2
|
1
|
ნასწავლი მასალის შეჯამება
|
განვლილი მასალის გაანალიზება.
| |
12
|
45. კულტურული შოკი;
46. სტერეოტიპი;
47. რასიზმი და ქსენოფობია;
48. ისტორიის გაკვეთილები;
49. ეთნოცენტრიზმი;
50. ეთნორელატივიზმი;
51. ინტერკულტურულიკომუნიკაცია;
|
7
|
კულტურის, როგორც საზოგადოებებს შორის მსგავსებისა და განსხვავების საფუძვლის გაცნობიერება.
|
მისთვის ცნობილი მაგალითების განხილვით ადგენს, ერთი, მხრივ ეთნოცენტრიზმის, ქსენოფობიის, რასიზმის გამოვლინების ფორმებს და მეორე მხრივ, შემწყნარებლობის/ტოლერანტობის მნიშვნელობას.
| |
I სემესტრი
შემაჯამებელი N 1 მიზანი: მოსწავლემ გააცნობიეროს ცვალებად სამყაროში კულტურის მრავალფეროვანი ფორმების წარმოშობის, განვითარებისა და მოქმედების მექანიზმები და შედეგები.
მისაღწევი შედეგი: მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს და იმსჯელოს კულტურის ტიპის ისეთ განმსაზღვრელ მახასიათებლებზე, როგორებიცაა "ტრადიციულობა" და "მოდერნულობა".
II სემესტრი
შემაჯამებელი N 2 მიზანი: მოსწავლემ გააცნობიეროს საზოგადოებას შორის მსგავსებისა დაგანსხვავების საფუძვლები.
მისაღწევი შედეგი: მოსწავლეს შეუძლია განიხილოს თანამედროვე სამყაროს კულტურული მრავალფეროვნება და იმსჯელოს კულტურათა თანაბარმნიშვნელობაზე.
მისაღწევი შედეგი: მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს და იმსჯელოს კულტურის ტიპის ისეთ განმსაზღვრელ მახასიათებლებზე, როგორებიცაა "ტრადიციულობა" და "მოდერნულობა".
II სემესტრი
შემაჯამებელი N 2 მიზანი: მოსწავლემ გააცნობიეროს საზოგადოებას შორის მსგავსებისა დაგანსხვავების საფუძვლები.
მისაღწევი შედეგი: მოსწავლეს შეუძლია განიხილოს თანამედროვე სამყაროს კულტურული მრავალფეროვნება და იმსჯელოს კულტურათა თანაბარმნიშვნელობაზე.
სილაბუსი
სამოქალაქო განათლება
X კლასი
N
|
კომპონენტები
|
|
1
|
სასწავლო საგნის სახელწოდება
|
სამოქალაქო განათლება
|
2
|
კლასი
|
Xა ბ
|
3
|
სასწავლო საგნის საათების რაოდენობა წლის განმავლობაში
|
|
4
|
სასწავლო საგნის სტატუსი
|
სავალდებულო
|
5
|
მასწავლებელი
|
თეა ხმალაძე
|
6
|
საგნის სწავლების მიზნები და ამოცანები
|
საქართველოს მოქალაქის კონსტიტუციური უფლებებისა და
თავისუფლებების გაანალიზება, მშვიდობიანი თანაარსებობის საფუძვლებისა და პირობების
კვლევა, კრიტიკული და ანალიტიკური აზროვნების განვითარება, მოქალაქეობრივი აქტივობისა
და ემპათიის გრძნობის განვითარება,მოსაზრებების არგუმენტირება,მეტყველების კულტურის
განვითარება.
|
7
|
სასწავლო საგნის შეფასების ფორმები
|
განმავითარებელი და განმსაზღვრელი
|
8
|
შეფასების კომპონენტები
|
საკლასო, საშინაო, შემაჯამებელი
|
9
|
რესურსები
|
ინტერნეტმასალა, დამატებითი ლიტერატურა, ფოტომასალა,
დოკუმენტური ფილმები
|
10
|
კლასგარეშე ღონისძიებები
|
ექსკურსიები, სიმულაციური თამაშები
|
სამოქალაქო განათლება - X კლასი
N
|
თემა და მასში შემავალი საკითები
|
საათების რაოდენობა
|
თემის ბოლოს მისაღწევი შედეგი
|
ძირითადი აქტივობები და მეთოდები
|
რიცხვი
|
I სემესტრი
|
- 47
|
||||
თავი 1.პიროვნული განვითარება
|
21
|
||||
1
|
სრულწლოვანება-ახალი შესაძლებლობები
და პასუხისმგებლობები
|
1
|
მოქ.X.1.
|
აზრობრივი რუკა
სიტუაციის ანალიზი
|
17.09
|
2
|
დროის ხაზი
|
1
|
მოქ.X.1.
|
კითხვები და პასუხები,
სიტუაციის ანალიზი
|
16.09
|
3
|
მომავლის დაგეგმვა
|
1
|
მოქ.X.1.
|
სქემის შევსება,
სიტუაციის ანალიზი
|
18.09
|
4
|
სტრატეგიული მიზნები
|
1
|
მოქ.X.2
|
დავალების წარდგენა-პრეზენტაცია
|
21.09
|
5
|
როგორ შევაფასოთ ჩვენი წარმატება
|
1
|
მოქ.X.4.
|
მსჯელობა,
სიტუაციის ანალიზი
|
23.09
|
6
|
პრაქტიკუმი:სკოლის სტრატეგიული გეგმის განხილვა
|
1
|
მოქ.X.3.
|
სინთეზი და ანალიზი,
დემონსტრირება
|
25.09
|
7
|
თვითშეფასება,გარე შეფასება და თვით განვითარება
|
1
|
მოქ.X.3
|
მსჯელობა,გრაფიკული ორგანიზაცია
|
28.09
|
8
|
განათლების მიღების შესაძლებლობები
|
1
|
მოქ.X.1.
|
მსჯელობა,დისკუსია
|
30.09
|
9-10
|
სპეციალიზაცია და პროფესიონალიზმი
|
1
|
მოქ.X.3.
|
მცჯელობა,დისკუსია
|
2.10
|
11-12
|
დებატები:ადამიანი თავად ქმნის საკუთარ მომავალს
|
2
|
მოქ.X.1.
|
სიტუაციის ანალიზი
|
5.10
|
13
|
შრომის ბაზარი
|
1
|
მოქ.X.5.
|
ტექსტზე მუშაობა,დისკუსია
|
7.10
|
14
|
პრაქტიკუმი:ვითამაშოთ არჩევნები
|
1
|
მოქ.X.6.
|
როლური თამაშები
|
9.10
|
15
|
ეკონომიკური საქმიანობის ძირითადი სფეროები
|
1
|
მოქ.X.5.
|
ტექსტზე მუშაობა
|
12.10
|
16
|
შრომითი ურთიერთობები
|
1
|
მოქ.X.5.
|
საინფორმაციო ტექსტის დამუშავება
|
16.10
|
17
|
პრაქტიკუმი:შრომითი ხელშეკრულება
|
1
|
მოქ.X.5.
|
როლური თამაშები
|
19.10
|
18
|
ახალგაზრდობა-ადამიანით ვაჭრობის(ტრეფიკინგის)რისკის ჯგუფი
|
1
|
მოქ.X.6.
|
ინტერვიუ,
დისკუსია
|
21.10
|
19
|
ახალგაზრდების ტრეფიკინგის მსხვერპლად გახდომის რისკფაქტორები
|
1
|
მოქ.X.6.
|
კითხვების ანალიზი,სურათის აღწერა
|
23.10
|
20
|
ვინ და როგორ ხდება ტრეფიკინგის მსხვერპლი
|
1
|
მოქ.X.7.
|
პლაკატის პრეზენტაცია
|
26.10
|
21-22
|
კვლევა:პროფესიის დადებითი და უარყოფითი
მხარეები
|
1
|
მოქ.X.4.
|
კვლევა
|
28.10 30.10
|
შემაჯამებელი დავალება
|
1
|
2.11
|
|||
რეფლექსია/უკუკავშირი
|
|||||
თავი2
მდგრადი განვითარება
|
35
|
||||
23
|
განათლება მდგრადი განვითარებისთვის
|
2
|
მოქ.X.8.
|
საინფორმაციო ტექსტის დამუშავება
|
4.11
|
24
|
სამოქალაქო მონაწილეობა
|
1
|
მოქ.X.7.
|
კითხვები ანალიზისთვის
|
6.11
|
25
|
დაინტერესებული მხარეების ანალიზი
|
1
|
მოქ.X.3.
|
კითხვები ანალიზისთვის
|
9.11
|
26
|
რა ფაქტორები მოქმედებს მონაწილეობის ხარისხზე?
|
1
|
მოქ.X.3.
|
გონებრივი იერიში
|
11.11
|
27
|
მონაწილეობა და მოტივაცია
|
1
|
მოქ.X.3.
|
წაკითხულის რეზიუმირება
|
13.11
|
28-29
|
დებატები:გადაწყვეტილების მიღებაში დაინტერესებული მხარეები უნდა ჩაერთონ!
|
2
|
მოქ.X.7.
|
სიტუაციის ანალიზი
|
16.11 18.11
|
30
|
საზოგადოებრივი გაერთიანებები
|
1
|
მოქ.X.7.
|
მინი-ლექცია,წაკითხულის რეზიუმირება
|
20.11
|
31
|
თანასწორობა და სამართლიანობა
|
1
|
მოქ.X.6.
|
T სქემის შევსება
|
25.11
|
32
|
სოციალური დაცვა და მისი გარანტიები
|
1
|
მოქ.X.5.
|
მსჯელობა,
|
27.11
|
33-34
|
დებატები:მოქალაქეთა სოციალური დაცვა სახელმწიფოს ვალდებულებაა!
|
1
|
მოქ.X.5.
|
სიტუაციის ანალიზი
|
2.12 4.12
|
35
|
ეფექტური კომუნიკაცია
|
2
|
მოქ.X.3.
|
დემონსტრირება
|
7.12
|
36
|
პრაქტიკუმი:აქტიური მოსმენის ტექნიკა
|
1
|
მოქ.X.3.
|
როლური თამაშები
|
9.12
|
37-38
|
დებატები:მაღალ კლასებში მშობელთა კრებების მოწყობა საჭირო არ არის!
|
2
|
მოქ.X.3.
|
.სიტუაციის
ანალიზი
|
11.12 14.12
|
შემაჯამებელი დავალება
|
1
|
16.12
|
|||
რეფლექსია/უკუკავშირი
|
|||||
39
|
მასობრივი ინფორმაციის საშუალებები
|
2
|
მოქ.X.2.
|
მასწავლებლის ლექცია
|
18.12
|
40-42
|
პროექტი:ჯანსაღი ცხოვრების წესის პოპულარიზაცია სკოლაში
|
2
|
მოქ.X.2.
|
პროექტი
|
21.12 23.12
|
43
|
ფაქტი და მოსაზრება
|
1
|
მოქ.X.1.
|
ტექსტზე მუშაობა
|
25.12
|
44-45
|
დებატები:სოციალური ქსელები ხელს უშლის მოსწავლეებს
სწავლაში!
|
1
|
მოქ.X.2.
|
სიტუაციის ანალიზი
|
28.12
|
II სემესტრი-
|
52 საათი
|
||||
46
|
კონფლიქტის თეორიული საფუძვლები
|
1
|
მოქ.X.6.
|
ტექსტზე მუშაობა
|
15.01
|
47
|
პრაქტიკუმი:ვალდებულებები და პასუხისმგებლობები ოჯახში
|
1
|
მოქ.X.5.
|
როლური თამაშები
|
18.01
|
48-49
|
დებატები:ახალგაზრდა ოჯახი ცალკე უნდა ცხოვრობდეს!
|
1
|
მოქ.X.5.
|
სიტუაციის ანალიზი
|
20.01 22.01
|
50
|
კონკურენცია თუ თანამშრომლობა
|
1
|
მოქ.X.5.
|
ტექსტზე მუშაობა
|
25.01
|
51
|
კონფლიქტის ტიპები
|
1
|
მოქ.X.2.
|
გრაფიკული ორგანიზაცია
|
27.01
|
52-53
|
პრობლემა და მისი გადაწყვეტის გზები
|
2
|
მოქ.X.2.
|
წაკითხულის რეზიუმირება
|
29.01 1.02
|
54
|
პრაქტიკუმი:საზოგადოებრივი პრობლემები მედიაში
|
2
|
მოქ.X.2.
|
როლური თამაშები
|
3.02
|
55-56
|
კლევა:საზოგადოებრივი აზრის კვლევა სკოლაში
|
1
|
მოქ.X.7.
|
კვლევა
|
5.02 8.02
|
57-59
|
პროექტი:საზოგადოებრივი პრობლემის მოგვარება
|
3
|
მოქ.X.7.
|
პროექტი
|
10.02 12.02
|
შემაჯამებელი დავალება
|
1
|
15.02
|
|||
რეფლექსია/უკუკავშირი
|
|||||
თავი 3.თვით მმართველობა და მმართველობა
|
33
|
||||
60
|
საქართველოს სახელმწიფო მმართველობის განვითარება
|
1
|
მოქ.X.9.
|
მასწავლებლის ლექცია
|
17.02
|
61
|
სახელმწიფოს ძირითადი ნიშნები
|
1
|
მოქ.X.9.
|
მასწავლემლის ლექცია
|
19.02
|
62
|
სახელმწიფოს ხელისუფლების შტოები
|
1
|
მოქ.X.9.
|
გრაფიკული ორგანიზაცია
|
22.02
|
63
|
საქართველოს კონსტიტუცია
|
1
|
მოქ.X.10.
|
მასწავლებლის ლექცია
|
24.02
|
64
|
ადგილობრივი თვითმმართველობა
|
1
|
მოქ.X.10.
|
მასწავლებლის ლექცია
|
26.02
|
65
|
რა არის კანონი და რისთვის არსებობს იგი
|
1
|
მოქ.X.11.
|
აზრობრივი რუკა,დისკუსია
|
29.02
|
66
|
მოქალაქე და კანონი
|
1
|
მოქ.X.11.
|
მიზნობრივი კითხვა -პასუხი
|
2.03
|
67
|
არასრულწლოვანთა დანაშაული
|
1
|
მოქ.X.10.
|
თანამშრომლობითი სწავლების მეთოდები
|
4.03
|
68
|
პრაქტიკუმი:ჩვენ ვიღებთ კანონს
|
1
|
მოქ.X.11.
|
როლური თამაშები
|
7.03
|
69-70
|
დებატები:თუ კანონი უსამართლოა, მაინც კანონის მიხედვით უნდა მოვიქცეთ!
|
2
|
მოქ.X.11.
|
სიტუაციის ანალიზი
|
9.03 11.03
|
71
|
რისთვის არსებობენ სამართალდამცავი ორგანოები და როგორ მუშაობენ ისინი
|
1
|
მოქ.X.11.
|
მასწავლებლის ლექცია,დისკუსია
|
14.03
|
72-73
|
დებატები:კანონოს დაცვის საუკეთესო გზა სასჯელის სიმკაცრეა!
|
2
|
მოქ.X.11.
|
სიტუაციის ანალიზი
|
16.03 18.03
|
შემაჯამებელი დავალება
|
1
|
21.03
|
|||
რეფლექსია/უკუკავშირი
|
|||||
74
|
რა არის პოლიტიკა
|
1
|
მოქ.X.10.
|
მასწავლებლის ლექცია,დისკუსია
|
23.03
|
75-76
|
სახელმწიფო მოხელე და საზოგადოებრივი
კონტროლი
|
2
|
მოქ.X.9.
|
გრაფიკული ორგანიზაცია
|
25.03 28.03
|
77
|
სახელმწიფოთა ტიპები
|
1
|
მოქ.X.9.
|
მინი-ლექცია,გრაფიკული ორგანიზაცია
|
30.03
|
78
|
ურთიერთობა სხვა სახელმწიფოებთან
|
1
|
მოქ.X.10.
|
კითხვა-პასუხი
|
1.04
|
79
|
დემოკრატია
|
1
|
მოქ.X.11.
|
ტექსტზე მუშაობა,თხზულება(ესსე)
|
4.04
|
80
|
არჩევითი დემოკრატია
|
1
|
მოქ.X.11.
|
სავარჯიშოები
|
6.04
|
81
|
ხელისუფლება და დემოკრატია
|
1
|
მოქ.X.9.
|
დიაგრამის შევსება
|
8.04
|
შემაჯამებელი დავალება
|
1
|
11.04
|
|||
რეფლექსია/უკუკავშირი
|
|||||
82-83
|
კვლევა:არჩევანის კრიტერიუმები
|
1
|
მოქ.X.7.
|
კვლევა
|
13.04 15.04
|
84
|
მონაწილეობა
|
1
|
მოქ.X.9.
|
თანაამშრომლობითი სწავლების მეთოდები
|
18.04
|
85
|
ინფორმაციის თავისუფლება
|
1
|
მოქ.X.7.
|
სიტუაციის
ანალიზი
|
20.04
|
86
|
გამჭვირვალობა და საჯაროობა
|
1
|
მოქ.X.7.
|
არგუმენტირება,დისკუსია
|
22.04
|
87
|
დემოკრატიული სკოლის მოდელი და მოსწავლის უფლებები
|
2
|
მოქ.X.11.
|
გრაფიკული ორგანიზაცია
|
25.04 27.04
|
88
|
ადამიანის ღირსება
|
2
|
მოქ.X.
|
სიტუაციის ანალიზი
|
11.05 13.05
|
89-90
|
პრაქტიკუმი:სასამართლო პროცესის იმიტაცია
|
3
|
მოქ.X.9.
|
როლური თამაშები
|
16.18.20,05
|
91-93
|
პროექტი:სამოქალაქო განათლება-სწავლა სწავლებისთვის
|
მოქ.X.7.
|
პროექტი
|
23.05-10.06
|
I სემესტრი
შემაჯამებელი N 1 მიზანი: მოსწავლემ დააკავშიროს თავისუფალი პიროვნებისა და აქტიური მოქალაქის თვისებები.
მისაღწევი შედეგი: გამოყოს პიროვნების თავისუფლებისა და მოქალაქის აქტიურობის ნიშნებიდან მსგავსი;
შემაჯამებელი N 2 მიზანი: მოსწავლეს გაანალიზოს მრავალფეროვან საზოგადოებაში სამართლიანი ურთიერთობის უზრუნველყოფის საშუალებები.
მისაღწევი შედეგი: დააკავშიროს თანასწორობის პრინციპები და ურთიერთობათა სამართლიანობის ნორმები ერთმანეთთან;
II სემესტრი
შემაჯამებელი N 3 მიზანი: მოსწავლეს გაანალიზოს საქართველოში თვითმმართველობისა და სახელმწიფო მმართველობის სისტემის განვითარების პროცესი.
მისაღწევი შედეგი: საქართველოს მოქმედი კონსტიტუციის განხილვისას იმსჯელოს მისი მიღების წინაპირობებსა და შედეგებზე; საკუთარ მოსაზრებებს ჩამოწერს ცხრილის სახით;
შემაჯამებელი N 4 მიზანი: მოსწავლემ გაიაზროს საქართველოს მოქალაქის საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ ცხოვრებაში აქტიური მონაწილეობის შესაძლებლობები და როლი.
მისაღწევი შედეგი: მოსწავლემ დაწეროს ესე "ჩემი უფლებები და მოვალეობები"
შემაჯამებელი N 5 მიზანი: მოსწავლემ გაანალიზოს მოქალაქეების როლი ქვეყნის დემოკრატიაში.
მისაღწევი შედეგი: იმსჯელოს დემოკრატიის ჩასახვისა და განვითარების შესახებ; შეადაროს საქართველო და რომელიმე სხვა ქვეყანა, მოიყვანოს მაგალითებ;
სილაბუსი
XII კლასი
სამოქალაქო თავდაცვა და უსაფრთხოება
ვამტკიცებ------------------------------
კათედრის ხელმძღვანელი----------------------
დირექტორის მოადგილე ----------------------------
კომპონენტები
|
ინსტრუქცია
| |
1.
|
მასწავლებლის სახელი,
გვარი და საკონტაქტო ინფორმაცია
|
თეა ხმალაძე
ელ-ფოსტა: xmaladzetea02@gmail.com
|
2.
|
სასწავლო საგნის სახელწოდება
|
სამოქალაქო თავდაცვა და უსაფრთხოება
|
3.
|
სწავლების კლასი
|
მე-XII ა ბ
|
4.
|
სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა და საათების
რაოდენობა
|
კვირაში 1 საათი. კურსის ხანგრძლივობა 0.5 წ. საათების საერთო რაოდენობა 15 საათი
|
5.
|
სასწავლო კურსის ზოგადი
აღწერა
|
მოსწავლე გაიგებს, როგორ იყო დაყოფილი საქართველო ტერიტორიულ ერთეულებად და როგორ არის დაყოფილი დღეს; როგორია მისი ბუნებრივი პირობები, რა გავლენას ახდენს შავი
ზღვა ჩვენს ქვეყანაზე; გაეცნობა თითოეული კუთხის მდებარეობას; ბუნებრივ გარემოს, მოსახლეობას,მეურნეობას, მცხოვრებთა ზნე-ჩვეულებებს, გაიგებს საქართველოში არსებული ტრადიციული საქმიანობის შესახებ; შეისწავლის ჩვენი სამშობლოს კულტურის ძირითად ელემენტებს.
|
6.
|
სასწავლო საგნის სტატუსი
მოცემულ კლასში
|
საგანი შედის ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ საზოგადოებრივ მეცნიერებათა საგნობრივ ჯგუფში
|
7.
|
სასწავლო საგნის მიზანი
|
საგნის მიზანია მოსწავლემ შეიძინოს ცოდნა სამოქალაქოთავდაცვის შესახებ, გაიაზროს მისი მრავალფეროვნება და უნიკალურობა, გააცნობიეროს პასუხისმგებლობა საკუთარი ქვეყნის წინაშე, შეძლოს საგანგებო სიტუაციებში მოქმედების წესებისა და დაცვის საშუალებების გამოყენება.
|
8.
|
ძირითადი თემები
|
1.ინფორმაციის გაგეგბა, ანალიზი და შეფასება.
2.ენის კომუნიკაციური ასპექტები.
3. ტექსტის გაგება და თვითგამოხატვა.
4. საკითხავი მასალა.
|
9.
|
სასწავლო საგნის ამოცანები
|
· მოზარდმა უნდა იცოდეს, როგორ გარემოში ცხოვრობს, რა ზიანი შეიძლება მიაყენოს გარემოს ადამიანის ამა თუ იმ მოქმედებამ, როგორ შეინარჩუნოს და დაიცვას ბუნებრივი გარემო;
· სასკოლო განათლებამ უნდა განუვითაროს მოზარდს პირად, ოჯახურ და საზოგადოებრივ ცხოვრებაში დამოუკიდებელ გადაწყვეტილებათა მიღების უნარჩვევები;
· მოსწავლემ უნდა შეძლოს უკვე არსებული გამოცდილება და მიღწევები გამოიყენოს ახალი მატერიალური და სულიერი ღირებულებების შესაქმნელად.
|
10.
|
სასწავლო საგნის
აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები
|
მოსწავლეებს უნდა ჰქონდეთ პოზიტიური დამოკიდებულება სწავლის მიმართ და სამყაროს შემეცნების მიმართ ინტერესი
|
11.
|
კურსის ორგანიზაცია
11.1. საკლასო მენეჯმენტის ხერხები
11.2. მეცადინეობის ფორმები;
11.3. სწავლების მეთოდები
|
11.1 ინდივიდუალური,წყვილური, ჯგუფური, მთელი კლასი.
11.2 – ლექციური, სემინარული
11.3 დისკუსია; გონებრივი იერიში; ვენის დიაგრამა დროის დიაგრამა; T დიაგრამა; ვიცი,მინდა ვიცოდე, ვისწავლე; ასოციაციური კავშირების რუკა; ღია და დახურული ტიპის შკითხვები.
|
11.
|
სასწავლო კურსის შეფასება
|
1. საშინაო დავალება
2. საკლასო წერა
3. შემაჟამებელი სამუშაო
|
12.
|
რესურსები
მოსწავლის და მასწავლებლისსახელმძღვანელო, დამხმარე ლიტერატურა, თვალსაჩინოება,ტექნიკურისაშუალებები, ინტერნეტსაიტები,ადამიანური რესურსები.
|
მოსწავლის სახელმძღვანელო, რვეული, კალამი, დაფა, ცარცი, სადემონსტრაციო რუკები, ინტერნეტ საიტები.
|
13.
|
მისაღწევი შედეგები და
კომპეტენციები
|
· კონკრეტული სიტუაციის შესაბამისად ასახელებს ადამიანის თვითგადარჩენის აუცილებელ ღონისძიებებს;
· თანმიმდევრობით ჩამოთვლის ადამიანის თვითგადარჩენის მოქმედებებს;
· აღწერს საქართველოსათვის დამახასიათებელ საგანგებო სიტუაციებს.
|
და მათ გამომწვევ მიზეზებს;
· ასახელებს კონკრეტული საგანგებო სიტუაციით გამოწვეულ შესაძლო შედეგებს;
· აჯგუფებს საგანგებო სიტუაციებს გამომწვევი მიზეზებისა და შედეგების მიხედვით.
| ||
14.
|
სამუშაო დისციპლინა
14.1. გაცდენების დასაშვები რაოდენობა;
14.2. დავალიანებებისდასაშვები რაოდენობა;
14.3. აღდგენები;
14.4. საჯარიმო ზომები;
14.5. წახალისების ფორმები.
|
ეროვნული სასწავლო გეგმის შესაბამისად, თუ
მოსწავლემ გააცდინა სემესტრის განმავლობაში
საგნისათვის დათმობილი საათების ¼ და მეტი ,
მაგრამ ½-ზე ნაკლები, მისი საგნის სემესტრულ ქულას
დააკლდება 20%. თუ მოსწავლეს არ აკმაყოფილებს
მიღებული შეფასება, უნდა გავიდეს სკოლის მიერ
ორანიზებულ სემესტრულ გამოცდაზე;
· საგნისათვის გათვალისწინებული საათების ½ ის
გაცდენის შემთხვევაში,მოსწავლე არ იღებს შფასებას;
· მოსწავლეს აქვს შესაძლებლობა აანაზღაუროს
გაცდენილი საათები სასწავლო წლის მიმდინარეობის
პროცესში სასკოლი სასწავლო გეგმის შესაბამისად;
· წახალისებისათვის გამოყენებულ უნდა იქნას
სახალისო აქტივობები, როგორიცაა: თამაში,
კომპიუტერზე მუშაობა,სიგელით დაჯილდოება.
|
თემატური გეგმა
#
|
თემატიკა
|
საათი
|
მიზნები და ამოცანები
|
რიცხვი
|
შედეგი
|
1
|
თავი I
საგანგებო სიტუაციებისა და სამოქალაქო თავდაცვის სისტემა
|
3
|
ქვეყნის ინტერესების ,ტრადიციების და ღირებულებების მიმართ საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება.
|
აღწერს საქართველოს თავდაცვის სისტემასა და მისი ფუნქციონირების ძირითად პრინციპებს.
| |
2
|
თავიII
თანამედროვე საბრძოლო საშუალებები
|
ტექნოლოგიური და სხვა ინტელექტუალური მიღწევების ეფექტიანად გამოყენება.
|
აღწერს კონკრეტული საბრძოლო საშუალების მოქმედებისას უსაფრთხოების დაცვის წესებს
| ||
3
|
შემაჯამებელი წერა #1
|
1
|
ნასწავლი მასალის
გააზრება
|
ნასწავლი მასალის განმტკიცება
| |
4
|
თავი III
პირველადი სამედიცინო დახმარება
|
მოზარდისათვის სწორი, სასიკეთო და უსაფრთხო გადაწყვეტილების დამოუკიდებლად მიღების უნარ-ჩვევების, აქტიური მოქმედების უნარის განვითარება.
|
კონკრეტული სიტუაციის შესაბამისად ახორციელებს ადამიანის დარჩენის აუცილებელ ღონისძიებებს.
| ||
5
|
შემაჯამებელი წერა #2
|
1
|
ნასწავლი მასალის გააზრება, შეჯამება.
|
ნასწავლი მასალის განმტკიცება
| |
6
|
განმარტებითი ლექსიკონი
|
3
|
სასკოლოგანათლებამ უნდა უზრუნველყოს, რომ მოსწავლეს განუვითაროს უცხო ტერმინთა გააზრების და ათვისების მნიშვნელობა
|
მოსწავლეს შეუძლია დებატებში/დისკუსიებში მონაწილეობის მიღება და საკუთარი ცოდნის გამოყენება.
| |
I სემესტრი
შემაჯამებელი N 1 მიზანი: მოსწავლემ გაიაზროს ქვეყნის ინტერესების, ტრადიციების და ღირებულებების მიმართ საკუთარი პასუხისმგებლობა.
მისაღწევი შედეგი: აღწეროს საქართველოს თავდაცვის და საგანგებო სიტუაციების მართვის სისტემა და მათი ფუნქციონირების ძირითადი პრინციპები.
მისაღწევი შედეგი: აღწეროს საქართველოს თავდაცვის და საგანგებო სიტუაციების მართვის სისტემა და მათი ფუნქციონირების ძირითადი პრინციპები.
No comments:
Post a Comment