2018-2019 სასწავლო წლის სილაბუსი და თემატური გეგმები

                                                                     სილაბუსი
                                                                      კლასი
                                                           მსოფლიო კულტურა
ვამტკიცებ------------------------------
კათედრის ხელმძღვანელი----------------------
დირექტორის მოადგილე  ----------------------------
                                                   

პონენებ
ნსია
1.
წალებლის ,
  ტა ნფრმაცია
თეა ხმალაძე
ელ-ფოსტაxmaladzetea02@gmail.com
2.
წა აგის ხელწოდებ
მსოფლიო კულტურა
3.
წალების კლ
მე-10 
4.
წა აგის რძლ  აათების
ენ
კვირაში 2 საათიკურსის ხანგრძლივობა 1 საათების საერთო რაოდენობა  საათი
5.
წა რსის ოგად
ღწერ
  საგნის სწავლება ხელს შეუწყობს სოციალიზაციის პროცესში მყოფი მოსწავლის მიერ მსოფლიო კულტურათა მრავალფეროვანი სულიერისაზოგადოებრივი და მატერიალური მიღწევების გაცნობიერებასამკულტურათა ჩამოყალიბებისგანვითარებისა და თანამედროვე ფორმების ადეკვატურ აღქმასგლობალური პროცესების ინტერპრეტაციას კულტურის კონტექსტში.
6.
წა აგის ტა
ოცემ კლ
საგანი შედის ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ საზოგადოებრივ მეცნიერებათა საგნობრივ ჯგუფში
7.
წა აგის 
   საგნის მიზანია მოსწავლემ გააცნობიეროს ცვალებად სამყაროში კულტურის მრავალფეროვანი ფორმების წარმოშობის განვითარებისა და მოქმედების მექანიზმები და შედეგები.
8.
ითად ემ
   1.ინფორმაციის გაგეგბაანალიზი და    შეფასება.
  2.ენის კომუნიკაციური ასპექტები.
  3. ტექსტის გაგება და თვითგამოხატვა.
  4. საკითხავი მასალა.
9.
წა აგის ოცანებ
·         კულტურისროგორც საზოგადოებებს შორის მსგავსებისა და განსხვავებების საფუძვლის გაცნობიერება;
·         კულტურული მრავალფეროვნების მიმართ პოზიტიური დამოკიდებულების ჩამოყალიბება;
·         მრავალფეროვან კულტურულ გარემოში ორიენტაციისწარმატებული კომუნიკაციისა და ტოლერანტობის უნარჩვევების გამომუშავება.
10
წა აგის
ლებე ის ენ

11
რსის გააცია

11.1. კლ ენეენის ხერებ;
11.2. მეცადნე რმებ;
11.3. წაის მეთოდებ

12
სასწავლო კურსის შეფასება

13
რესურსები:
მოსწავლის და მასწავლებლის სახელმძღვანელო, დამხმარე ლიტერატურა,თვალსაჩინოება, ინტერნეტსაიტები, ადამიანური რესურსები.

14
აღწ ებ და
ენ


15
 იპ                                              
14.1. გაცდენების დაებ აოდენ;
14.2. დანებისდაებ აოდენ;
14.3. აღდგენებ;
14.4.  ებ;
14.5. წაებ რმ.

ეროვნული სასწავლო გეგმის შესაბამისადთუ
მოსწავლემ გააცდინა სემესტრის განმავლობაში
საგნისათვის დათმობილი საათების ¼ და მეტი ,
მაგრამ ½-ზე ნაკლებიმისი საგნის სემესტრულ ქულას
დააკლდება 20%. თუ მოსწავლეს არ აკმაყოფილებს
მიღებული შეფასებაუნდა გავიდეს სკოლის მიერ
ორანიზებულ სემესტრულ გამოცდაზე;
        · საგნისათვის გათვალისწინებული საათების ½ ის
გაცდენის შემთხვევაში,მოსწავლე არ იღებს შფასებას;
· მოსწავლეს აქვს შესაძლებლობა აანაზღაუროს
გაცდენილი საათები სასწავლო წლის მიმდინარეობის
პროცესში სასკოლი სასწავლო გეგმის შესაბამისად;
· წახალისებისათვის გამოყენებულ უნდა იქნას
სახალისო აქტივობებიროგორიცაათამაში,
კომპიუტერზე მუშაობა,სიგელით დაჯილდოება.






თემატური გეგმა

#
თემატიკა
საათი
მიზნები და ამოცანები
რიცხვი
შედეგი
1
1.მრავალფეროვანიმსოფლიო;
2. რა არის კულტურა?
3.არსებობენ მეტად ან ნაკლებად კულტურული ადამიანები?
4.რატომ არსებობს არა ერთიარამედ მრავალი კულტურა?
5.ჩვენი უახლოესი ბიოლოგიური ნათესავები;



5
მოსწავლემ გააცნობიეროს ცვალებად სამყაროში კულტურის მრავალფეროვანი ფორმების წარმოშობისგანვითარებისა და მოქმედების მექანიზმები და შედეგები.
მისთვის ცნობილი მაგალითების მიხედვით მსჯელობს სხვადასხვა კულტურის დამოკიდებულებაზე ბუნებისადმიგანასხვავებს და აფასებს შესაბამის შედეგებს.
2
6.რა განასხვავებს ადამიანს სხვა ცოცხალი არსებებისგან?
7.აქვთ თუ არა ცხოველებს ისტორია და კულ;ტურა?
8. გენეტიკა და კულტურა;
9.ბუნებრივი და კულტურული გარემო;
10.სიცოცხლის უზრუნველყოფის ფორმები.




5

კულტურული მრავალფეროვნის მიმართ პოზიტიური დამოკიდებულებისჩამოყალიბება.

მონაწილეობს დისკუსიაში და მისთვის ცნობილი მაგალითების მოყვანით ასაბუთებსრომ კულტურა არ გადაიცემა ბიოლოგიური გზით.
3
11.საზოგადოება
12.სოციალიზაცია
13.იდენტობა
14.ცივილიზაცია
15.მარგინალობა
   5
მრავალფეროვან კულტურულ გარემოში ორიენტაციისწარმატებული კომუნიკაციისა და ტოლერანტობის  უნარ-ჩვევებისგამომუშავება.
მსჯელობს განსაკუთრებული საჭიროების მქონე ადამიანებთან კომუნიკაციის მნიშვნელობასა და სირთულეზე.
4
16. კონტრკულტურა;
17. სამოსი რომელმაც მსოფლიო შეცვალა;
18. სუბკულტურა;
19. კულტურისუნივერსალიები;
20. ზღაპარი.



    5
კულტურისროგორც საზოგადოებებს შორის მსგავსებისა და განსხვავების საფუძვლის გაცნობიერება.
გაიაზრებს სუბკულტურის , კონტრკულტურის და მასკულტურის ცნებების არსს და კლასში ადგენს ამ ცნებების მახასიათებლის კლასიფიკაციას.
5
შემაჯამებელი წერა #1
1
ნასწავლი მასალის გააზრებაშეჯამება.
6
21.მაგია;
22. მითი;
23. მკურნალობა და მედიცინა;
24. სიმბოლო;
25. ხელოვნება;
5
სხვა კულტურათა და კულტურული მემკვიდრეობის პატივისცემა.
საქართველოს ლიტერატურისმედიცინისხელოვნების ნიმუშების საფუძველზე გამოყოფს ქართული კულტურის ტრადიციულობა/მოდერნულობის დამადასტურებელ მახასიათებლებს.
7
26. სამართალი;
27. შრომაპროფესიაჰობი;
28. რეკრეაცია;
29. თამაში;
29. დრო;




5
ადეკვატური წარმოდგენის შექმნა იმ მრავალფეროვან სამყაროზერომელშიც მას მოუწევს ცხოვრება და საქმიანობა.
ახასიათებს საკუთარი და წინა თაობების  კულტურულ ნორმებსადა ქცევის ნიმუშებსგამოყოფს უცვლელ  და განსხვავებულმახასიათებლებს და უკავშირებს მათ კულტურის სახეცვლილებას დროში.
8
30.ციკლური და სწორხაზოვანი დრო;
31.ენანისანთა სისტემები;
32.ენის ტყვეობაში;
33. არავერბალურიკომუნიკაცია;
34კულტურის დიფუზია;
5
მსოფლიო კულტურათა  მრავალფეროვანი სულიერი,საზოგადოებრივი და მატერიალური მიღწევების გაცნობიერება.
განასხვავებს თანამედროვე ურბანული და აგრარული საზოგადოებებისთვის დამახასიათებელ დროის აღქმის თავისებურებებს და მსჯელობს ამის მიზეზებზე.
9
35. ასიმილაცია;
36. რატომ არის მასკულტურა მასობრივი?
37. გლობალიზაცია;
38. გლობალიზაცია-საფრთხე თუ შესაძლებლობა?
39. მასმედია;




5

გლობალური პროცესების ინტერპრეტაცია კულტურის კონტექსტში.
საკუთარი გარემოს მაგალითზე იკვლევს თანამედროვე გლობალური ტენდენციების გავლენას ადგილობრივ კულტურაზე და აფასებს  ამ ტენდენციების დადებით და უარყოფით მხარეებს.
10
40.კულტურათაშორისიგანსხვავებები;
41. კულტურა და გენდერი;
42.კულტურათატიპოლოგია;
43. საქართველოსეთნოგრაფიული მრავალფეროვნება;
44. საქართველოსკულტურული მრავალფეროვნება;





5
კულტურული მრავალფეროვნის მიმართ პოზიტიური დამოკიდებულებისჩამოყალიბება.
საქართველოს ან სხვა რომელიმე ქვეყნის მაგალითზე აღწერს და განიხილავს რეგიონების კულტურულ მახასიათებლებს და პოულობს  საერთო დაგანსხვავებულ თვისებებს.
11
შემაჯამებელი წერა #2
1
ნასწავლი მასალის შეჯამება
განვლილი მასალის გაანალიზება.
12
45. კულტურული შოკი;
46. სტერეოტიპი;
47. რასიზმი და ქსენოფობია;
48. ისტორიის გაკვეთილები;
49. ეთნოცენტრიზმი;
50. ეთნორელატივიზმი;
51. ინტერკულტურულიკომუნიკაცია;




7

კულტურისროგორც საზოგადოებებს შორის მსგავსებისა და განსხვავების საფუძვლის გაცნობიერება.
მისთვის ცნობილი მაგალითების განხილვით ადგენსერთიმხრივ ეთნოცენტრიზმისქსენოფობიისრასიზმის გამოვლინების ფორმებს და მეორე მხრივშემწყნარებლობის/ტოლერანტობის მნიშვნელობას.

I სემესტრი

    შემაჯამებელი N 1  მიზანი: მოსწავლემ გააცნობიეროს ცვალებად სამყაროში კულტურის მრავალფეროვანი ფორმების წარმოშობის, განვითარებისა და მოქმედების მექანიზმები და შედეგები.
                                        მისაღწევი შედეგი: მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს და იმსჯელოს კულტურის ტიპის ისეთ განმსაზღვრელ მახასიათებლებზე, როგორებიცაა "ტრადიციულობა" და "მოდერნულობა".

II სემესტრი

 შემაჯამებელი N 2     მიზანი: მოსწავლემ გააცნობიეროს საზოგადოებას შორის მსგავსებისა დაგანსხვავების საფუძვლები.
                                        მისაღწევი შედეგი: მოსწავლეს შეუძლია განიხილოს თანამედროვე სამყაროს კულტურული მრავალფეროვნება და იმსჯელოს კულტურათა თანაბარმნიშვნელობაზე.
                                       
                                                          

                                                                               სილაბუსი
                                                                    სამოქალაქო განათლება
                                                                                   X კლასი

N
კომპონენტები

1
სასწავლო საგნის სახელწოდება

სამოქალაქო განათლება
2
კლასი

Xა ბ
3
სასწავლო საგნის საათების რაოდენობა წლის განმავლობაში

4
სასწავლო საგნის სტატუსი

სავალდებულო
5
მასწავლებელი

თეა ხმალაძე
6
საგნის სწავლების მიზნები და ამოცანები

საქართველოს მოქალაქის კონსტიტუციური უფლებებისა და თავისუფლებების გაანალიზება, მშვიდობიანი თანაარსებობის საფუძვლებისა და პირობების კვლევა, კრიტიკული და ანალიტიკური აზროვნების განვითარება, მოქალაქეობრივი აქტივობისა და ემპათიის გრძნობის განვითარება,მოსაზრებების არგუმენტირება,მეტყველების კულტურის განვითარება.
7
სასწავლო საგნის შეფასების ფორმები
განმავითარებელი და განმსაზღვრელი
8
შეფასების კომპონენტები

საკლასო, საშინაო, შემაჯამებელი
9
რესურსები

ინტერნეტმასალა, დამატებითი ლიტერატურა, ფოტომასალა, დოკუმენტური ფილმები
10
კლასგარეშე ღონისძიებები

ექსკურსიები, სიმულაციური თამაშები

სამოქალაქო განათლება - X კლასი
N
თემა და მასში შემავალი საკითები
საათების რაოდენობა
თემის ბოლოს მისაღწევი შედეგი
ძირითადი აქტივობები და მეთოდები
რიცხვი
I სემესტრი
- 47
თავი 1.პიროვნული განვითარება

21
1
სრულწლოვანება-ახალი შესაძლებლობები და პასუხისმგებლობები

1
მოქ.X.1.
აზრობრივი რუკა
სიტუაციის ანალიზი
17.09
2
დროის ხაზი
1
მოქ.X.1.
კითხვები და პასუხები,
სიტუაციის ანალიზი
16.09
3
მომავლის დაგეგმვა
1
მოქ.X.1.
სქემის შევსება,
სიტუაციის ანალიზი
18.09
4
სტრატეგიული მიზნები
1
მოქ.X.2
დავალების წარდგენა-პრეზენტაცია
21.09
5
როგორ შევაფასოთ ჩვენი წარმატება
1
მოქ.X.4.
მსჯელობა,
სიტუაციის ანალიზი
23.09
6
პრაქტიკუმი:სკოლის სტრატეგიული  გეგმის განხილვა
1
მოქ.X.3.
სინთეზი და ანალიზი,
დემონსტრირება
25.09
7
თვითშეფასება,გარე შეფასება და თვით განვითარება
1
მოქ.X.3
მსჯელობა,გრაფიკული ორგანიზაცია
28.09
8
განათლების მიღების შესაძლებლობები

1
მოქ.X.1.
მსჯელობა,დისკუსია
30.09
9-10
სპეციალიზაცია და პროფესიონალიზმი

1
მოქ.X.3.
მცჯელობა,დისკუსია
2.10
11-12
დებატები:ადამიანი თავად ქმნის საკუთარ მომავალს

2
მოქ.X.1.
სიტუაციის ანალიზი
5.10
13
შრომის ბაზარი
1
მოქ.X.5.
ტექსტზე მუშაობა,დისკუსია
7.10
14
პრაქტიკუმი:ვითამაშოთ არჩევნები

1
მოქ.X.6.
როლური თამაშები
9.10
15
ეკონომიკური საქმიანობის ძირითადი სფეროები

1
მოქ.X.5.
ტექსტზე მუშაობა
12.10
16
შრომითი ურთიერთობები

1
მოქ.X.5.
საინფორმაციო ტექსტის დამუშავება
16.10
17
პრაქტიკუმი:შრომითი ხელშეკრულება

1
მოქ.X.5.
როლური თამაშები
19.10
18
ახალგაზრდობა-ადამიანით ვაჭრობის(ტრეფიკინგის)რისკის ჯგუფი

1
მოქ.X.6.
ინტერვიუ,
დისკუსია
21.10
19
ახალგაზრდების ტრეფიკინგის მსხვერპლად გახდომის რისკფაქტორები

1
მოქ.X.6.
კითხვების ანალიზი,სურათის აღწერა
23.10
20
ვინ და როგორ ხდება ტრეფიკინგის მსხვერპლი
1
მოქ.X.7.
პლაკატის პრეზენტაცია
26.10
21-22
კვლევა:პროფესიის დადებითი და უარყოფითი მხარეები

1
მოქ.X.4.
კვლევა
28.10  30.10 
შემაჯამებელი დავალება

1
2.11
რეფლექსია/უკუკავშირი
თავი2  
მდგრადი განვითარება

35
23
განათლება მდგრადი განვითარებისთვის

2
მოქ.X.8.
საინფორმაციო ტექსტის დამუშავება
4.11
24
სამოქალაქო მონაწილეობა
1
მოქ.X.7.
კითხვები ანალიზისთვის
6.11
25
დაინტერესებული მხარეების ანალიზი
1
მოქ.X.3.
კითხვები ანალიზისთვის
9.11
26
რა ფაქტორები მოქმედებს მონაწილეობის ხარისხზე?
1
მოქ.X.3.
გონებრივი იერიში
11.11
27
მონაწილეობა და მოტივაცია
1
მოქ.X.3.
წაკითხულის რეზიუმირება
13.11
28-29
დებატები:გადაწყვეტილების მიღებაში დაინტერესებული მხარეები უნდა ჩაერთონ!
2
მოქ.X.7.
სიტუაციის ანალიზი
16.11 18.11
30
საზოგადოებრივი გაერთიანებები
1
მოქ.X.7.
მინი-ლექცია,წაკითხულის რეზიუმირება
20.11
31
თანასწორობა და სამართლიანობა
1
მოქ.X.6.
T სქემის შევსება
25.11
32
სოციალური დაცვა და მისი გარანტიები
1
მოქ.X.5.
მსჯელობა,
27.11
33-34
დებატები:მოქალაქეთა სოციალური დაცვა სახელმწიფოს ვალდებულებაა!
1
მოქ.X.5.
სიტუაციის ანალიზი
2.12  4.12
35
ეფექტური კომუნიკაცია
2
მოქ.X.3.
დემონსტრირება
7.12
36
პრაქტიკუმი:აქტიური მოსმენის ტექნიკა
1
მოქ.X.3.
როლური თამაშები
9.12
37-38
დებატები:მაღალ კლასებში მშობელთა კრებების მოწყობა საჭირო არ არის!
2
მოქ.X.3.
.სიტუაციის ანალიზი
11.12 14.12
შემაჯამებელი დავალება
1
16.12
რეფლექსია/უკუკავშირი
39
მასობრივი ინფორმაციის საშუალებები
2
მოქ.X.2.
მასწავლებლის ლექცია
18.12
40-42
პროექტი:ჯანსაღი ცხოვრების წესის პოპულარიზაცია სკოლაში
2
მოქ.X.2.
პროექტი
21.12 23.12
43
ფაქტი და მოსაზრება
1
მოქ.X.1.
ტექსტზე მუშაობა
25.12
44-45
დებატები:სოციალური ქსელები  ხელს უშლის მოსწავლეებს სწავლაში!
1
მოქ.X.2.
სიტუაციის ანალიზი
28.12
II    სემესტრი-
52 საათი
46
კონფლიქტის  თეორიული საფუძვლები
1
მოქ.X.6.
ტექსტზე მუშაობა
15.01
47
პრაქტიკუმი:ვალდებულებები და პასუხისმგებლობები ოჯახში
1
მოქ.X.5.
როლური თამაშები
18.01
48-49
დებატები:ახალგაზრდა ოჯახი ცალკე უნდა ცხოვრობდეს!
1
მოქ.X.5.
სიტუაციის ანალიზი
20.01 22.01
50
კონკურენცია თუ თანამშრომლობა
1
მოქ.X.5.
ტექსტზე მუშაობა
25.01
51
კონფლიქტის ტიპები
1
მოქ.X.2.
გრაფიკული ორგანიზაცია
27.01
52-53
პრობლემა და მისი გადაწყვეტის გზები
2
მოქ.X.2.
წაკითხულის რეზიუმირება
29.01 1.02
54
პრაქტიკუმი:საზოგადოებრივი პრობლემები მედიაში
2
მოქ.X.2.
როლური თამაშები
3.02
55-56
კლევა:საზოგადოებრივი აზრის კვლევა სკოლაში
1
მოქ.X.7.
კვლევა

5.02  8.02
57-59
პროექტი:საზოგადოებრივი პრობლემის მოგვარება
3
მოქ.X.7.
პროექტი
10.02 12.02
შემაჯამებელი დავალება
1
15.02
რეფლექსია/უკუკავშირი
თავი 3.თვით მმართველობა და მმართველობა
33
60
საქართველოს სახელმწიფო მმართველობის განვითარება
1
მოქ.X.9.
მასწავლებლის ლექცია
17.02
61
სახელმწიფოს ძირითადი ნიშნები

1
მოქ.X.9.
მასწავლემლის ლექცია
19.02
62
სახელმწიფოს ხელისუფლების შტოები

1
მოქ.X.9.
გრაფიკული ორგანიზაცია
22.02
63
საქართველოს  კონსტიტუცია
1
მოქ.X.10.
მასწავლებლის ლექცია
24.02
64
ადგილობრივი თვითმმართველობა
1
მოქ.X.10.
მასწავლებლის ლექცია
26.02
65
რა არის კანონი და რისთვის არსებობს იგი
1
მოქ.X.11.
აზრობრივი რუკა,დისკუსია
29.02
66
მოქალაქე და კანონი
1
მოქ.X.11.
მიზნობრივი კითხვა -პასუხი
2.03
67
არასრულწლოვანთა დანაშაული
1
მოქ.X.10.
თანამშრომლობითი სწავლების მეთოდები
4.03
68
პრაქტიკუმი:ჩვენ ვიღებთ კანონს
1
მოქ.X.11.
როლური თამაშები
7.03
69-70
დებატები:თუ კანონი უსამართლოა, მაინც კანონის მიხედვით უნდა მოვიქცეთ!
2
მოქ.X.11.
სიტუაციის ანალიზი
9.03 11.03
71
რისთვის არსებობენ სამართალდამცავი ორგანოები და როგორ მუშაობენ ისინი



1

მოქ.X.11.
მასწავლებლის ლექცია,დისკუსია
14.03
72-73
დებატები:კანონოს დაცვის საუკეთესო გზა სასჯელის სიმკაცრეა!

2

მოქ.X.11.
სიტუაციის ანალიზი
16.03 18.03
შემაჯამებელი დავალება
1
21.03
რეფლექსია/უკუკავშირი
74
რა არის პოლიტიკა
1
მოქ.X.10.
მასწავლებლის ლექცია,დისკუსია
23.03
75-76
სახელმწიფო მოხელე და საზოგადოებრივი კონტროლი
2

მოქ.X.9.
გრაფიკული ორგანიზაცია
25.03 28.03
77
სახელმწიფოთა ტიპები
1
მოქ.X.9.
მინი-ლექცია,გრაფიკული ორგანიზაცია
30.03
78
ურთიერთობა  სხვა სახელმწიფოებთან
1

მოქ.X.10.
კითხვა-პასუხი
1.04
79
დემოკრატია
1
მოქ.X.11.
ტექსტზე მუშაობა,თხზულება(ესსე)
4.04
80
არჩევითი დემოკრატია
1
მოქ.X.11.
სავარჯიშოები
6.04
81
ხელისუფლება და დემოკრატია
1
მოქ.X.9.
დიაგრამის შევსება
8.04
შემაჯამებელი დავალება
1
11.04
რეფლექსია/უკუკავშირი
82-83
კვლევა:არჩევანის კრიტერიუმები
1
მოქ.X.7.
კვლევა
13.04 15.04
84
მონაწილეობა
1
მოქ.X.9.
თანაამშრომლობითი სწავლების მეთოდები
18.04
85
ინფორმაციის თავისუფლება
1

მოქ.X.7.
სიტუაციის
ანალიზი


20.04
86
გამჭვირვალობა და საჯაროობა

1

მოქ.X.7.
არგუმენტირება,დისკუსია
22.04
87
დემოკრატიული სკოლის მოდელი და მოსწავლის უფლებები


2

მოქ.X.11.
გრაფიკული ორგანიზაცია
25.04 27.04
88
ადამიანის ღირსება
2
მოქ.X.
სიტუაციის ანალიზი
11.05 13.05
89-90
პრაქტიკუმი:სასამართლო პროცესის იმიტაცია

3

მოქ.X.9.
როლური თამაშები
16.18.20,05
91-93
პროექტი:სამოქალაქო განათლება-სწავლა სწავლებისთვის

მოქ.X.7.
პროექტი
23.05-10.06

    I სემესტრი

შემაჯამებელი N 1  მიზანი: სწ  ააროს თაუფალი რონებისა ა აქტიური ოქალაქ ვისბი.
                                   მისაღწევი შედეგი: გაოყოს რონები თავისუფბის  ოქალაქ აქტიურობი ნინენ მსგავსი;
შემაჯამებელი N 2 მიზანი:  სწს გააალზოს მრაალფროან აზოგებში ართლი ურთთობი უზნვლყოფ საშუა.

                                    მისაღწევი შედეგი:  დაოს თასწორბი ინები  ურთთოთა ართლბის ორ ;

             
                 Iსემესტრი

შემაჯამებელი N 3  მიზანი:  სწ  გააალზოს საქართველოში თმმარლობისა ა ახმწიფო მმართ სიმი გავიბი სი.
                                 
                                  მისაღწევი შედეგი: აქართლოს ოქედი სტიტუციი გავისას იმსლოს მის მიბის წირობსა ა უთ აზ ჩაწერს ცხრ სახთ;

შემაჯამებელი N 4  მიზანი: სწ გაიაზროს  აქაველოს მოქალაქ საზოგა-პოლიტიკურ ცხოაში აქტიური წიბი ლობი და როლი.
      
                                   მისაღწევი შედეგი: მოსწავლემ დაწეროს ესე "ჩემი უფლებები და მოვალეობები"                              
შემაჯამებელი N 5   მიზანი: სწემ   გაალზოს მქალაქბი როლი ქ რატიაშ.
                                                                      
                             მისაღწევი შედეგი:  მსლოს  დერაიის  ჩაახა  ა  გავითაბის  ახ შეაროს აქართლო ა როიმ ა ქანა, მოიყვანოს აგალ;

                                                    


                                                                             სილაბუსი
                                                                             XII კლასი
                                                             სამოქალაქო თავდაცვა და უსაფრთხოება


ვამტკიცებ------------------------------
კათედრის ხელმძღვანელი----------------------
დირექტორის მოადგილე  ----------------------------                  

                               

პონენებ
ნსია
1.
წალებლის ,
  ტა ნფრმაცია
თეა ხმალაძე
ელ-ფოსტაxmaladzetea02@gmail.com
2.
წა აგის ხელწოდებ
სამოქალაქო თავდაცვა და უსაფრთხოება
3.
წალების კლ
 მე-XII  
4.
წა აგის რძლ  აათების
ენ
კვირაში 1 საათიკურსის ხანგრძლივობა 0.5 საათების საერთო რაოდენობა 15 საათი
5.
წა რსის ოგად
ღწერ
 მოსწავლე გაიგებსროგორ იყო დაყოფილი საქართველო ტერიტორიულ ერთეულებად და როგორ არის დაყოფილი დღესროგორია მისი ბუნებრივი პირობებირა გავლენას ახდენს შავი
 ზღვა ჩვენს ქვეყანაზეგაეცნობა თითოეული კუთხის მდებარეობასბუნებრივ გარემოსმოსახლეობას,მეურნეობასმცხოვრებთა ზნე-ჩვეულებებსგაიგებს საქართველოში არსებული ტრადიციული საქმიანობის შესახებშეისწავლის ჩვენი სამშობლოს კულტურის ძირითად ელემენტებს.
6.
წა აგის ტა
ოცემ კლ
საგანი შედის ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ საზოგადოებრივ მეცნიერებათა საგნობრივ ჯგუფში
7.
წა აგის 
 საგნის მიზანია მოსწავლემ შეიძინოს ცოდნა სამოქალაქოთავდაცვის შესახებგაიაზროს  მისი მრავალფეროვნება და უნიკალურობაგააცნობიეროს პასუხისმგებლობა საკუთარი ქვეყნის წინაშეშეძლოს საგანგებო სიტუაციებში მოქმედების წესებისა და დაცვის საშუალებების გამოყენება.
8.
ითად ემ
1.ინფორმაციის გაგეგბაანალიზი და შეფასება.
2.ენის კომუნიკაციური ასპექტები.
3. ტექსტის გაგება და თვითგამოხატვა.
4. საკითხავი მასალა.
9.
წა აგის ოცანებ
·         მოზარდმა უნდა იცოდესროგორ გარემოში ცხოვრობსრა ზიანი შეიძლება მიაყენოს გარემოს ადამიანის ამა თუ იმ მოქმედებამროგორ შეინარჩუნოს და დაიცვას ბუნებრივი გარემო;
·         სასკოლო განათლებამ უნდა განუვითაროს მოზარდს პირადოჯახურ და საზოგადოებრივ ცხოვრებაში დამოუკიდებელ გადაწყვეტილებათა მიღების უნარჩვევები;
·         მოსწავლემ უნდა შეძლოს უკვე არსებული გამოცდილება და მიღწევები გამოიყენოს ახალი მატერიალური და სულიერი ღირებულებების შესაქმნელად.


10.
წა აგის
ლებე ის ენ
მოსწავლეებს უნდა ჰქონდეთ პოზიტიური დამოკიდებულება სწავლის მიმართ და სამყაროს შემეცნების მიმართ ინტერესი
11.
რსის გააცია

11.1. კლ ენეენის ხერებ






11.2. მეცადნე რმებ;




11.3. წაის მეთოდებ



 11.1 ინდივიდუალური,წყვილურიჯგუფურიმთელი კლასი.


11.2 – ლექციურისემინარული

11.3 დისკუსიაგონებრივი იერიშივენის დიაგრამა დროის დიაგრამა; T დიაგრამა;   ვიცი,მინდა ვიცოდევისწავლეასოციაციური კავშირების რუკაღია და დახურული ტიპის შკითხვები.

11.
წა რსის ეფებ
1.      საშინაო დავალება
2.      საკლასო წერა
3.      შემაჟამებელი სამუშაო
12.
რესრს

წაის და წალებლხელმძნელოდამხმ იტერატ,   ლსჩიება,ექნიკშულებებერნეიტებ,ადა რესებ.
მოსწავლის სახელმძღვანელორვეულიკალამიდაფაცარცისადემონსტრაციო რუკებიინტერნეტ საიტები.
13.
აღწ ებ და
ენ
·         კონკრეტული სიტუაციის შესაბამისად ასახელებს ადამიანის თვითგადარჩენის აუცილებელ ღონისძიებებს;
·         თანმიმდევრობით ჩამოთვლის ადამიანის თვითგადარჩენის მოქმედებებს;
·         აღწერს საქართველოსათვის დამახასიათებელ საგანგებო სიტუაციებს.


და მათ გამომწვევ მიზეზებს;

·         ასახელებს კონკრეტული საგანგებო სიტუაციით გამოწვეულ შესაძლო შედეგებს;
·         აჯგუფებს საგანგებო სიტუაციებს გამომწვევი მიზეზებისა და შედეგების მიხედვით.
14.
 იპ


14.1. გაცდენების დაებ აოდენ;

14.2. დანებისდაებ აოდენ;

14.3. აღდგენებ;

14.4.  ებ;

14.5. წაებ რმ.

 ეროვნული სასწავლო გეგმის შესაბამისადთუ
მოსწავლემ გააცდინა სემესტრის განმავლობაში
საგნისათვის დათმობილი საათების ¼ და მეტი ,
მაგრამ ½-ზე ნაკლებიმისი საგნის სემესტრულ ქულას
დააკლდება 20%. თუ მოსწავლეს არ აკმაყოფილებს
მიღებული შეფასებაუნდა გავიდეს სკოლის მიერ
ორანიზებულ სემესტრულ გამოცდაზე;
        · საგნისათვის გათვალისწინებული საათების ½ ის
გაცდენის შემთხვევაში,მოსწავლე არ იღებს შფასებას;
· მოსწავლეს აქვს შესაძლებლობა აანაზღაუროს
გაცდენილი საათები სასწავლო წლის მიმდინარეობის
პროცესში სასკოლი სასწავლო გეგმის შესაბამისად;
· წახალისებისათვის გამოყენებულ უნდა იქნას
სახალისო აქტივობებიროგორიცაათამაში,
კომპიუტერზე მუშაობა,სიგელით დაჯილდოება.




თემატური გეგმა

#
თემატიკა
საათი
მიზნები და ამოცანები
რიცხვი
შედეგი
1
თავი I
 საგანგებო სიტუაციებისა და სამოქალაქო თავდაცვის სისტემა



3
 ქვეყნის ინტერესების ,ტრადიციების და ღირებულებების მიმართ საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება.
აღწერს საქართველოს თავდაცვის სისტემასა და მისი ფუნქციონირების ძირითად პრინციპებს.
2
თავიII
 თანამედროვე საბრძოლო საშუალებები






ტექნოლოგიური და სხვა ინტელექტუალური მიღწევების ეფექტიანად გამოყენება.


აღწერს კონკრეტული საბრძოლო საშუალების მოქმედებისას უსაფრთხოების დაცვის წესებს
3
შემაჯამებელი წერა #1
     1
ნასწავლი მასალის
გააზრება
ნასწავლი მასალის განმტკიცება
4
თავი III
პირველადი სამედიცინო დახმარება



    
მოზარდისათვის სწორისასიკეთო და უსაფრთხო გადაწყვეტილების დამოუკიდებლად მიღების უნარ-ჩვევებისაქტიური მოქმედების უნარის განვითარება.
კონკრეტული სიტუაციის შესაბამისად ახორციელებს ადამიანის დარჩენის აუცილებელ ღონისძიებებს.
5


შემაჯამებელი წერა #2
1
ნასწავლი მასალის გააზრებაშეჯამება.
ნასწავლი მასალის განმტკიცება
6
განმარტებითი ლექსიკონი
3
სასკოლოგანათლებამ უნდა უზრუნველყოსრომ მოსწავლეს განუვითაროს უცხო ტერმინთა გააზრების და ათვისების მნიშვნელობა
მოსწავლეს შეუძლია დებატებში/დისკუსიებში მონაწილეობის მიღება და საკუთარი ცოდნის გამოყენება.

        I სემესტრი

    შემაჯამებელი N 1  მიზანი: მოსწავლემ გაიაზროს ქვეყნის ინტერესების, ტრადიციების და ღირებულებების მიმართ საკუთარი პასუხისმგებლობა.
                                        მისაღწევი შედეგი: აღწეროს საქართველოს თავდაცვის და საგანგებო სიტუაციების მართვის სისტემა და მათი ფუნქციონირების ძირითადი პრინციპები.






No comments:

Post a Comment