სილაბუსი,თემატური გეგმები

                                                   სილაბუსი


ვამტკიცებ------------------------------
კათედრის ხელმძღვანელი----------------------
დირექტორის მოადგილე  ----------------------------


                        


პონენებ
ნსია
1.
წალებლის ,
ტაო ინფრმაცია
თეა ხმალაძე
ელ-ფოსტა: xmaladzetea02@gmail.com

2.
წა აგის ხელწოდებ
ჩვენი საქართველო
3.
წალების კლ
მე-V დ
4.
წა აგის რძლ აათების
ენ
კვირაში 3 საათი. კურსის ხანგრძლივობა 1 წ. საათების საერთო რაოდენობა 100 საათი
5.
წა რსის ოგად
ღწერ
 მოსწავლე გაიგებს, როგორ იყო დაყოფილი საქართველო ტერიტორიულ ერთეულებად და როგორ არის დაყოფილი დღეს; როგორია მისი ბუნებრივი პირობები, რა გავლენას ახდენს შავი
 ზღვა ჩვენს ქვეყანაზე; გაეცნობა თითოეული კუთხის მდებარეობას; ბუნებრივ გარემოს, მოსახლეობას,მეურნეობას, მცხოვრებთა ზნე-ჩვეულებებს, გაიგებს საქართველოში არსებული ტრადიციული საქმიანობის შესახებ; შეისწავლის ჩვენი სამშობლოს კულტურის ძირითად ელემენტებს.
6.
წა აგის ტა
ოცემ კლ
საგანი შედის ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ საზოგადოებრივ მეცნიერებათა საგნობრივ ჯგუფში
7.
წა აგის
 საგნის მიზანია მოსწავლემ შეიძინოს ცოდნა თავისი სამშობლოს -საქართველოს ირგვლივ, გაიაზროს  მისი მრავალფეროვნება და უნიკალურობა, გააცნობიეროს პასუხისმგებლობა საკუთარი ქვეყნის წინაშე, ჩამოყალიბდეს პატრიოტ და ტოლერანტ მოქალაქედ.
8.
ითად ემ
1.ინფორმაციის გაგეგბა, ანალიზი და შეფასება.
2.ენის კომუნიკაციური ასპექტები.
3. ტექსტის გაგება და თვითგამოხატვა.
4. საკითხავი მასალა.
9.
წა აგის ოცანებ
·         მხარეთმცოდნეობის პრინციპით სამშობლოს ისტორიისა და გეოგრაფიის შესწავლისას, მოსწავლეები გაერკვნენ, რომ საქართველოს ერთ-ერთი ძირითადი მახასიათებელი მისი ბუნებრივი, ეთნიკური, რელიგიური და კულტურული მრავალფეროვნებაა.
·         მოსწავლე უნდა გაეცნოს თავის საცხოვრებელ გარემოს, მის მრავალფეროვან კულტურას, ბუნებრივ პირობებს, რესურსებს და ეკონომიკის გავრცელებულ დარგებს.
·         მოსწავლეები გაეცნობიან თუროგორი გავლენა აქვს წარსულს აწმყოზე.





10.
წა აგის
ლებე ისო კენ
მოსწავლეებს უნდა ჰქონდეთ პოზიტიური დამოკიდებულება სწაბლის მიმართ და სამყაროს შემეცნების მიმართ ინტერესი
11.
რსის გააცია

11.1. კლ ენეენის ხერებ






11.2. მეცადნერმებ;




11.3. წაის მეთოდებ



 11.1 ინდივიდუალური,წყვილური, ჯგუფური, მთელი კლასი.


11.2 – ლექციური, სემინარული

11.3 დისკუსია; გონებრივი იერიში; ვენის დიაგრამა დროის დიაგრამა; T დიაგრამა; ვიცი,მინდა ვიცოდე, ვისწავლე; ასოციაციური კავშირების რუკა; ღია და დახურული ტიპის შკითხვები.


11.
წა რსის ეფებ
1.      საშინაო დავალება
2.      საკლასო წერა
3.      შემაჟამებელი სამუშაო
12.
რესრს

წაის და წალებლხელმძნელო, დამხმიტერატა, ლსჩიება, ექნიკშულებებ, იერნეიტებ, ადა რესებ.
მოსწავლის სახელმძღვანელო, რვეული, კალამი, დაფა, ცარცი, სადემონსტრაციო რუკები, ინტერნეტ საიტები.
13.
აღწ ებ და
ენ
·         კითხულობს დაიყენებს რუკებს
·         განმარტავს და იყენებს ქრონოლოგიურ ერთეულებს
·         აკავშირებს ისტორიულ ფაქტებს შესაბამის ეპოქებთან
·         ახასიათებს სხვადასხვა ეპოქაში  საქართველოში დამკვიდრებულ ფორმებსმმართველობის ფორმებს





ფორმებს

·         ახასიათებს მხარეს ბუნებრივი რესურსების მიხედვით.
14.


14.1. გაცდენების დაებაოდენა;

14.2. დანების დაებ აოდენა;

14.3. აღდგენებ;

14.4. ებ;

14.5. წაებრმ.
ეროვნული სასწავლო გეგმის შესაბამისად, თუ
მოსწავლემ გააცდინა სემესტრის განმავლობაში
საგნისათვის დათმობილი საათების ¼ და მეტი ,
მაგრამ ½-ზე ნაკლები, მისი საგნის სემესტრულ ქულას
დააკლდება 20%. თუ მოსწავლეს არ აკმაყოფილებს
მიღებული შეფასება, უნდა გავიდეს სკოლის მიერ
ორანიზებულ სემესტრულ გამოცდაზე;
        · საგნისათვის გათვალისწინებული საათების ½ ის
გაცდენის შემთხვევაში,მოსწავლე არ იღებს შფასებას;
· მოსწავლეს აქვს შესაძლებლობა აანაზღაუროს
გაცდენილი საათები სასწავლო წლის მიმდინარეობის
პროცესში სასკოლი სასწავლო გეგმის შესაბამისად;
· წახალისებისათვის გამოყენებულ უნდა იქნას
სახალისო აქტივობები, როგორიცაა: თამაში კომპიუტერზე მუშაობა,სიგელით დაჯილდოება.



თემატური გეგმა

#
თემატიკა
საათი
მიზნები და ამოცანები
რიცხვი
შედეგი
1
თავი I
 ჩვენი სამშობლო
რა დაგეხმარება შენი სამშობლოს წარსულისა და დღევანდელობის შესწავლაში?
ჩვენი სამშობლო-საქართველო.





3
ისწავლონ დაკვირვება ჩვენი სამშობლოს წარსულსა და დღევანდელობაზე

აზ. მეც.V-VI. 1. მოსწავლეს შეუძლია რუკების კითხვა და გამოყენება.  

2
თავიI
 ჩვენი სამშობლო
სად მდებარეობს და ვის ემეზობლება საქართველო?
საქართველოს რელიეფი, ბუნებრივი პირობები, რესურსები.

პრეზენტაცია „ ზეზვასა და მზიას ნაკვალევზე“





8


რუქაზე მოიძიონ საქართველოს მეზობელი ქვეყნები, ჩამოთვალონ ქვეყნის ბუნებრივი რესურსები და განსაზღვრონ თავისებურებები.


აზ. მეც.V-VI. 2.  მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს და შექმნას ინფორმაციის გადმოცემის სხვადასხვა  საშუალება (ცხრილი, გრაფიკი, ფოტო, სქემა, ჩანახატი)
3
შემაჯამებელი წერა #1

     1
ნასწავლი მასალის
გააზრება

ნასწავლი მასალის განმტკიცება
4
თავი I
ჩვენი სამშობლო
ასურელი მამების ნაკვალევზე.
კლდეში ნაკვეთი ქალაქები. თამარ მეფე.
საქართველოს ციხესიმაგრეები.

პრეზენტაცია, ნახატების გამოფენა „საქართველო არის ესე“-წმ.ნინოს გზა.



    11
გაეცნონ უძველეს ციხესიმაგრეებს და ქალაქებს
კლდეში ნაკვეთი დასახლებების არქტიტექტურა, გამოქვაბულების აღწერა, შედარება


აზ. მეც.V-VI.4. მოსწავლეს შეუძლია  განმარტოს და გამოიყენოს ქრონოლოგიურერთეულებ (წელიწადი, საუკუნე, ათასწლეული) და წელთაღრიცხვის სისტემა (ძველი და ახალი ერა).

5
1-ლი თავის შეჯამება
1
ნასწავლი მასალის გააზრება, შეჯამება.


6
თავი II
თბილისი-საქართველოს დედაქალაქი.
მტკვარი
3
ჩვენ ვცხოვრობთ თბილისში, ვსწავლობთ ძველ თბილისში . შევისწავლოთ და დავხატოთ ჩვენი ქალაქი
მტკვრის როლი ქალაქში, მისი დადებითი და უარყოფითი მხარეები

აზ. მეც.V-VI.5. მოსწავლეს  შეუძლია  დააკავშირს ისტორიულ ფაქტები შესაბამის  ეპოქებთან.

7
თავი III
 საქართველოს კუთხეები
შიდა ქართლი,ქვემო ქართლი,კახეთი,
თუშეთი,ფშავი,
ხევსურეთი




12
შეისწავლონ კუთხეების მდებარეობა
მოსახლეობა,
ბუნებრივი პირობები,
ღისშესანიშნაობეი


აზ. მეც.V-VI. 10. მოსწავლეს შეუძლია  ჩამოთვლოს საქრთველოს მოსახლეობის მახასიათებლები.


8
შემაჯამებელი წერა #2
1
ნასწავლი მასალის გააზრება

ათვისებული მასალის გაანალიზება, გააზრება
9
თავი III
საქართველოს კუთხეები





5


შეისწავლონ კუთხეების მდებარეობა
მოსახლეობა,
ბუნებრივი პირობები,
ღისშესანიშნაობები


აზ. მეც.V-VI. 10. მოსწავლეს შეუძლია  ჩამოთვლოს საქრთველოს მოსახლეობის მახასიათებლები.



II სემესტრი




10
თავი III საქართველოს კუთხეები





30
შეისწავლონ კუთხეების მდებარეობა
მოსახლეობა,
ბუნებრივი პირობები,
ღისშესანიშნაობები


აზ. მეც.V-VI. 10. მოსწავლეს შეუძლია  ჩამოთვლოს საქრთველოს მოსახლეობის მახასიათებლები.

11
მე-3 თავის შემაჯამებელი სავარჯიშოები
1
ნასწავლი მასალის შეჯამება

განვლილი მასალის გაანალიზება.
12
თავი IV
ძველი საქართველოს მიწები და საქართველოს ისტორიული ქალაქები




3


შეისწავლოს ისტორიული ქალაქების ადგილმდებარეობა, მონახონ რუკაზე და მონიშნონ დღევანდელი საზღვრები

აზ. მეც.V-VI.11. მოსწავლეს შეუძლია  დააკავშირს საქართველოს გეოგრაფიულ ობიექტებ დასახლებების ტიპებთან.

13
შემაჯამებელი წერა #3
1
ნასწავლი მასალის გააზრება

შესწავლილი მასალი ანალიზი
14
თავი V
ტრადიციული სამეურნეო საქმიანობა საქართველოში



8
გაეცნონ ქართულ ხალხურ ფოლკლორს და იმსჯელონ მათ მნიშვნელობაზე სამუერნეო საქმიანობაში.

აზ. მეც.V-VI.12. მოსწავლეს შეუძლია  დაახასიათოს მხარე ბუნებრივი რესურსების მიხედვით და იმსჯელოს მათ მნიშვნელობაზე.

15
შემაჯამებლი წერა #4
1
ნასწავლი მასალის გააზრება

განვლილი მასალის გააზრება

16
თავი VI
ქართული ტრადიციული კულტურა


12
გაეცნონ ქართულ ტრადიციებს და იმსჯელონ მის მნიშვნელობაზე საზოგადოებაში /.მ

აზ. მეც.V-VI.21.  მოსწავლეს შეუძლია  განასხვავოს კულტურის სხვადასხვა კომპონენტები და განიხილოს მათი ურთიერთკავშირი.

17
შემაჯამებელი წერა #5
1
ნასწავლი მასალის გააზრება

განვლილი მასალის შეჯამება
18
მე-6 თავის შემაჯამელი სავარჯიშოები
1
ნასწავლი მასალის შეჯამება.

მიღებული ინფორმაციის დალაგება-გაანალიზება
19
შემაჯამებელი გაკვეთილები
3






                                                                          VIII კლასი        
      
                                                                          სილაბუსი 
      
ვამტკიცებ -------------------------------------- კათედრის ხელმძღვანელი:
დირექტორის მოადგილე:   

N
კომპონენტები

1
სასწავლო საგნის სახელწოდება
სამოქალაქო თავდაცვა და უსაფრთხოება

2
კლასი
 მე-VIII 
3
სასწავლო საგნის საათების რაოდენობა წლის განმავლობაში
15 სთ

4
სასწავლო საგნის სტატუსი
სავალდებულო
5
მასწავლებელი
თეა ხმალაძე
6
საგნის სწავლების მიზნები და
ამოცანები
მასალის ფლობა,სამოქალაქო თავდაცვის არსის გაგება,მისი ამოცანების მიზნების გათავისება.



7
სასწავლო საგნის შეფასების
ფორმები
განმსაზღვრელი,განმავითარებელი


8
შეფასების კონპონენტები
საკლასო,საშინაო,შემაჯამებელი


9
რესურსები
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეული,ინტერნეტ ინფორმაციები,სტატიები



10
კლასგარეშე ღონისძიებები
თავდაცვის და უსაფრთხოების ხასიათის ექსკურსია,პროექტი











თემატური გეგმა


#
თემატიკა
საათი
მიზნები და ამოცანები
რიცხვი
შედეგი
1
თავი I
 საგანგებო სიტუაციები და მათი სახეობები



3
სიცოცხლისა და ჯანმრთელობისათვის საშიში სიტუაციების შეფასება.
მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს საგანგებო სიტუაციები და მათი გამომწვევი მიზეზები
2
თავიII
 ბუნებრივი სახის საგანგებო სიტუაციები






უჩვეულო და საგანგებო ვითარებაში მოქმედება.


კონკრეტული საგანგებო სიტუაციის შესაბამისად აღწერს შესაძლო შედეგების თავიდან აცილების ღონისძიებებს.
3
შემაჯამებელი წერა #1
     1
ნასწავლი მასალის
გააზრება
ნასწავლი მასალის განმტკიცება
4
თავი III
ტექნოგენური და ეკოლოგიური სახის საგანგებო სიტუაციები



    
მოზარდისათვის სწორი, სასიკეთო და უსაფრთხო გადაწყვეტილების დამოუკიდებლად მიღების უნარ-ჩვევების, აქტიური მოქმედების უნარის განვითარება.
კონკრეტული სიტუაციის შესაბამისად ასახელებს ადამიანის თვითგადარჩენის აუცილებელ ღონისძიებებს.
5


შემაჯამებელი წერა #2
1
ნასწავლი მასალის გააზრება, შეჯამება.
ნასწავლი მასალის განმტკიცება
6
თავი IV
პირადი უსაფრთხოების სადარაჯოზე
3
მოზარდის საზოგადოებაში თანაცხოვრების საჭირო უნარ-ჩვევების განვითარება.
მოსწავლეს შეუძლია საგანგებო სიტუაციებში მოქმედებისა და ქცევის წესების ცოდნის გამოვლენა.



                                                

No comments:

Post a Comment