სილაბუსი
ვამტკიცებ------------------------------
კათედრის ხელმძღვანელი----------------------
კათედრის ხელმძღვანელი----------------------
დირექტორის მოადგილე ----------------------------
კომპონენტები
|
ინსტრუქცია
|
|
1.
|
მასწავლებლის სახელი,
გვარი და საკონტაქტო
ინფორმაცია
|
თეა ხმალაძე
ელ-ფოსტა: xmaladzetea02@gmail.com
|
2.
|
სასწავლო საგნის სახელწოდება
|
ჩვენი საქართველო
|
3.
|
სწავლების კლასი
|
მე-V დ
|
4.
|
სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა და საათების
რაოდენობა
|
კვირაში
3 საათი. კურსის ხანგრძლივობა 1 წ. საათების საერთო რაოდენობა 100 საათი
|
5.
|
სასწავლო კურსის ზოგადი
აღწერა
|
მოსწავლე გაიგებს, როგორ
იყო დაყოფილი საქართველო ტერიტორიულ ერთეულებად და როგორ არის დაყოფილი დღეს; როგორია
მისი ბუნებრივი პირობები, რა გავლენას ახდენს შავი
ზღვა ჩვენს ქვეყანაზე; გაეცნობა
თითოეული კუთხის მდებარეობას; ბუნებრივ გარემოს, მოსახლეობას,მეურნეობას, მცხოვრებთა
ზნე-ჩვეულებებს, გაიგებს საქართველოში არსებული ტრადიციული საქმიანობის შესახებ;
შეისწავლის ჩვენი სამშობლოს კულტურის ძირითად ელემენტებს.
|
6.
|
სასწავლო საგნის
სტატუსი
მოცემულ კლასში
|
საგანი
შედის ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ საზოგადოებრივ მეცნიერებათა საგნობრივ
ჯგუფში
|
7.
|
სასწავლო საგნის
მიზანი
|
საგნის მიზანია მოსწავლემ
შეიძინოს ცოდნა თავისი სამშობლოს -საქართველოს ირგვლივ, გაიაზროს მისი მრავალფეროვნება და უნიკალურობა, გააცნობიეროს
პასუხისმგებლობა საკუთარი ქვეყნის წინაშე, ჩამოყალიბდეს პატრიოტ და ტოლერანტ მოქალაქედ.
|
8.
|
ძირითადი თემები
|
1.ინფორმაციის
გაგეგბა, ანალიზი და შეფასება.
2.ენის
კომუნიკაციური ასპექტები.
3.
ტექსტის გაგება და თვითგამოხატვა.
4.
საკითხავი მასალა.
|
9.
|
სასწავლო საგნის ამოცანები
|
·
მხარეთმცოდნეობის პრინციპით სამშობლოს ისტორიისა და
გეოგრაფიის შესწავლისას, მოსწავლეები გაერკვნენ, რომ საქართველოს ერთ-ერთი ძირითადი
მახასიათებელი მისი ბუნებრივი, ეთნიკური, რელიგიური და კულტურული მრავალფეროვნებაა.
·
მოსწავლე უნდა გაეცნოს თავის საცხოვრებელ გარემოს,
მის მრავალფეროვან კულტურას, ბუნებრივ პირობებს, რესურსებს და ეკონომიკის გავრცელებულ
დარგებს.
·
მოსწავლეები გაეცნობიან თუროგორი გავლენა აქვს წარსულს
აწმყოზე.
|
10.
|
სასწავლო საგნის
აუცილებელი საბაზისო
კომპეტენციები
|
მოსწავლეებს უნდა ჰქონდეთ პოზიტიური
დამოკიდებულება სწაბლის მიმართ და სამყაროს შემეცნების მიმართ ინტერესი
|
11.
|
კურსის ორგანიზაცია
11.1. საკლასო მენეჯმენტის ხერხები
11.2. მეცადინეობის ფორმები;
11.3. სწავლების მეთოდები
|
11.1 ინდივიდუალური,წყვილური,
ჯგუფური, მთელი კლასი.
11.2 – ლექციური, სემინარული
11.3 დისკუსია; გონებრივი იერიში; ვენის დიაგრამა
დროის დიაგრამა; T დიაგრამა; ვიცი,მინდა ვიცოდე, ვისწავლე; ასოციაციური კავშირების რუკა;
ღია და დახურული ტიპის შკითხვები.
|
11.
|
სასწავლო კურსის შეფასება
|
1.
საშინაო
დავალება
2.
საკლასო წერა
3.
შემაჟამებელი სამუშაო
|
12.
|
რესურსები
მოსწავლის და მასწავლებლის სახელმძღვანელო,
დამხმარე ლიტერატურა,
თვალსაჩინოება,
ტექნიკური
საშუალებები,
ინტერნეტსაიტები,
ადამიანური რესურსები.
|
მოსწავლის სახელმძღვანელო, რვეული, კალამი, დაფა,
ცარცი, სადემონსტრაციო რუკები, ინტერნეტ საიტები.
|
13.
|
მისაღწევი შედეგები და
კომპეტენციები
|
·
კითხულობს
დაიყენებს რუკებს
·
განმარტავს
და იყენებს ქრონოლოგიურ ერთეულებს
·
აკავშირებს
ისტორიულ ფაქტებს შესაბამის ეპოქებთან
·
ახასიათებს
სხვადასხვა ეპოქაში საქართველოში დამკვიდრებულ
ფორმებსმმართველობის ფორმებს
|
ფორმებს
·
ახასიათებს მხარეს ბუნებრივი რესურსების მიხედვით.
|
||
14.
|
სამუშაო დისციპლინა
14.1. გაცდენების
დასაშვები რაოდენობა;
14.2. დავალიანებების
დასაშვები რაოდენობა;
14.3. აღდგენები;
14.4. საჯარიმო ზომები;
14.5. წახალისების ფორმები.
|
ეროვნული სასწავლო გეგმის შესაბამისად, თუ
მოსწავლემ გააცდინა სემესტრის განმავლობაში
საგნისათვის დათმობილი საათების ¼ და მეტი ,
მაგრამ ½-ზე ნაკლები, მისი საგნის სემესტრულ ქულას
დააკლდება 20%. თუ მოსწავლეს არ აკმაყოფილებს
მიღებული შეფასება, უნდა გავიდეს სკოლის მიერ
ორანიზებულ სემესტრულ გამოცდაზე;
· საგნისათვის გათვალისწინებული საათების ½ ის
გაცდენის შემთხვევაში,მოსწავლე არ იღებს შფასებას;
· მოსწავლეს აქვს შესაძლებლობა აანაზღაუროს
გაცდენილი საათები სასწავლო წლის მიმდინარეობის
პროცესში სასკოლი სასწავლო გეგმის შესაბამისად;
· წახალისებისათვის გამოყენებულ უნდა იქნას
სახალისო აქტივობები, როგორიცაა: თამაში კომპიუტერზე მუშაობა,სიგელით დაჯილდოება.
|
თემატური გეგმა
#
|
თემატიკა
|
საათი
|
მიზნები და ამოცანები
|
რიცხვი
|
შედეგი
|
1
|
თავი I
ჩვენი
სამშობლო
რა დაგეხმარება შენი სამშობლოს წარსულისა და დღევანდელობის
შესწავლაში?
ჩვენი სამშობლო-საქართველო.
|
3
|
ისწავლონ დაკვირვება ჩვენი სამშობლოს წარსულსა და
დღევანდელობაზე
|
საზ.
მეც.V-VI. 1. მოსწავლეს შეუძლია
რუკების კითხვა და გამოყენება.
|
|
2
|
თავიI
ჩვენი
სამშობლო
სად მდებარეობს და ვის ემეზობლება საქართველო?
საქართველოს რელიეფი, ბუნებრივი პირობები, რესურსები.
პრეზენტაცია „ ზეზვასა და მზიას ნაკვალევზე“
|
8
|
რუქაზე მოიძიონ საქართველოს მეზობელი ქვეყნები, ჩამოთვალონ
ქვეყნის ბუნებრივი რესურსები და განსაზღვრონ თავისებურებები.
|
საზ. მეც.V-VI. 2. მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს
და შექმნას ინფორმაციის გადმოცემის სხვადასხვა
საშუალება (ცხრილი, გრაფიკი, ფოტო, სქემა, ჩანახატი)
|
|
3
|
შემაჯამებელი წერა #1
|
1
|
ნასწავლი მასალის
გააზრება
|
ნასწავლი მასალის განმტკიცება
|
|
4
|
თავი I
ჩვენი სამშობლო
ასურელი მამების ნაკვალევზე.
კლდეში ნაკვეთი ქალაქები. თამარ მეფე.
საქართველოს ციხესიმაგრეები.
პრეზენტაცია, ნახატების გამოფენა „საქართველო არის ესე“-წმ.ნინოს
გზა.
|
11
|
გაეცნონ უძველეს ციხესიმაგრეებს და ქალაქებს
კლდეში ნაკვეთი დასახლებების არქტიტექტურა, გამოქვაბულების
აღწერა, შედარება
|
საზ.
მეც.V-VI.4. მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს და გამოიყენოს
ქრონოლოგიური ერთეულები
(წელიწადი, საუკუნე, ათასწლეული) და წელთაღრიცხვის სისტემა (ძველი და ახალი ერა).
|
|
5
|
1-ლი თავის შეჯამება
|
1
|
ნასწავლი მასალის გააზრება, შეჯამება.
|
||
6
|
თავი II
თბილისი-საქართველოს დედაქალაქი.
მტკვარი
|
3
|
ჩვენ ვცხოვრობთ თბილისში, ვსწავლობთ ძველ თბილისში
. შევისწავლოთ და დავხატოთ ჩვენი ქალაქი
მტკვრის როლი ქალაქში, მისი დადებითი და უარყოფითი
მხარეები
|
საზ.
მეც.V-VI.5. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ისტორიული ფაქტები შესაბამის ეპოქებთან.
|
|
7
|
თავი III
საქართველოს
კუთხეები
შიდა ქართლი,ქვემო ქართლი,კახეთი,
თუშეთი,ფშავი,
ხევსურეთი
|
12
|
შეისწავლონ კუთხეების მდებარეობა
მოსახლეობა,
ბუნებრივი პირობები,
ღისშესანიშნაობეი
|
საზ.
მეც.V-VI.
10. მოსწავლეს შეუძლია ჩამოთვლოს საქართველოს მოსახლეობის მახასიათებლები.
|
|
8
|
შემაჯამებელი წერა #2
|
1
|
ნასწავლი მასალის გააზრება
|
ათვისებული მასალის გაანალიზება, გააზრება
|
|
9
|
თავი III
საქართველოს კუთხეები
|
5
|
შეისწავლონ კუთხეების მდებარეობა
მოსახლეობა,
ბუნებრივი პირობები,
ღისშესანიშნაობები
|
საზ.
მეც.V-VI.
10. მოსწავლეს შეუძლია ჩამოთვლოს საქართველოს მოსახლეობის მახასიათებლები.
|
|
II სემესტრი
|
|||||
10
|
თავი III საქართველოს
კუთხეები
|
30
|
შეისწავლონ კუთხეების მდებარეობა
მოსახლეობა,
ბუნებრივი პირობები,
ღისშესანიშნაობები
|
საზ.
მეც.V-VI.
10. მოსწავლეს შეუძლია ჩამოთვლოს საქართველოს მოსახლეობის მახასიათებლები.
|
|
11
|
მე-3 თავის შემაჯამებელი სავარჯიშოები
|
1
|
ნასწავლი მასალის შეჯამება
|
განვლილი მასალის გაანალიზება.
|
|
12
|
თავი IV
ძველი საქართველოს მიწები და საქართველოს ისტორიული
ქალაქები
|
3
|
შეისწავლოს ისტორიული ქალაქების ადგილმდებარეობა,
მონახონ რუკაზე და მონიშნონ დღევანდელი საზღვრები
|
საზ.
მეც.V-VI.11. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს საქართველოს გეოგრაფიული ობიექტები დასახლებების ტიპებთან.
|
|
13
|
შემაჯამებელი წერა #3
|
1
|
ნასწავლი მასალის გააზრება
|
შესწავლილი მასალი ანალიზი
|
|
14
|
თავი V
ტრადიციული სამეურნეო საქმიანობა საქართველოში
|
8
|
გაეცნონ ქართულ ხალხურ ფოლკლორს და იმსჯელონ მათ მნიშვნელობაზე
სამუერნეო საქმიანობაში.
|
საზ.
მეც.V-VI.12. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს მხარე
ბუნებრივი რესურსების მიხედვით და იმსჯელოს მათ მნიშვნელობაზე.
|
|
15
|
შემაჯამებლი წერა #4
|
1
|
ნასწავლი მასალის გააზრება
|
განვლილი მასალის გააზრება
|
|
16
|
თავი VI
ქართული ტრადიციული კულტურა
|
12
|
გაეცნონ ქართულ ტრადიციებს და იმსჯელონ მის მნიშვნელობაზე
საზოგადოებაში /.მ
|
საზ.
მეც.V-VI.21. მოსწავლეს შეუძლია განასხვავოს კულტურის სხვადასხვა კომპონენტები და განიხილოს
მათი ურთიერთკავშირი.
|
|
17
|
შემაჯამებელი წერა #5
|
1
|
ნასწავლი მასალის გააზრება
|
განვლილი მასალის შეჯამება
|
|
18
|
მე-6 თავის შემაჯამელი სავარჯიშოები
|
1
|
ნასწავლი მასალის შეჯამება.
|
მიღებული ინფორმაციის დალაგება-გაანალიზება
|
|
19
|
შემაჯამებელი გაკვეთილები
|
3
|
VIII კლასი
სილაბუსი
ვამტკიცებ -------------------------------------- კათედრის ხელმძღვანელი:
დირექტორის მოადგილე:
N
|
კომპონენტები
|
|
1
|
სასწავლო საგნის სახელწოდება
|
სამოქალაქო თავდაცვა და უსაფრთხოება
|
2
|
კლასი
|
მე-VIII ა ბ გ
|
3
|
სასწავლო საგნის საათების რაოდენობა წლის განმავლობაში
|
15 სთ
|
4
|
სასწავლო საგნის სტატუსი
|
სავალდებულო
|
5
|
მასწავლებელი
|
თეა ხმალაძე
|
6
|
საგნის სწავლების მიზნები და
ამოცანები
|
მასალის ფლობა,სამოქალაქო თავდაცვის არსის გაგება,მისი ამოცანების მიზნების გათავისება.
|
7
|
სასწავლო საგნის შეფასების
ფორმები
|
განმსაზღვრელი,განმავითარებელი
|
8
|
შეფასების კონპონენტები
|
საკლასო,საშინაო,შემაჯამებელი
|
9
|
რესურსები
|
სახელმძღვანელო,სამუშაო რვეული,ინტერნეტ ინფორმაციები,სტატიები
|
10
|
კლასგარეშე ღონისძიებები
|
თავდაცვის და უსაფრთხოების ხასიათის ექსკურსია,პროექტი
|
თემატური გეგმა
#
|
თემატიკა
|
საათი
|
მიზნები და ამოცანები
|
რიცხვი
|
შედეგი
|
1
|
თავი I
საგანგებო სიტუაციები და მათი სახეობები
|
3
|
სიცოცხლისა
და ჯანმრთელობისათვის საშიში სიტუაციების შეფასება.
|
მოსწავლეს
შეუძლია აღწეროს საგანგებო სიტუაციები და მათი გამომწვევი მიზეზები
|
|
2
|
თავიII
ბუნებრივი სახის საგანგებო სიტუაციები
|
|
უჩვეულო და საგანგებო ვითარებაში მოქმედება.
|
|
კონკრეტული საგანგებო სიტუაციის შესაბამისად აღწერს შესაძლო შედეგების თავიდან აცილების ღონისძიებებს.
|
3
|
შემაჯამებელი წერა #1
|
1
|
ნასწავლი მასალის
გააზრება
|
ნასწავლი მასალის განმტკიცება
|
|
4
|
თავი III
ტექნოგენური და ეკოლოგიური სახის საგანგებო სიტუაციები
|
|
მოზარდისათვის სწორი, სასიკეთო და უსაფრთხო გადაწყვეტილების დამოუკიდებლად მიღების უნარ-ჩვევების, აქტიური მოქმედების უნარის განვითარება.
|
კონკრეტული სიტუაციის შესაბამისად ასახელებს ადამიანის თვითგადარჩენის აუცილებელ ღონისძიებებს.
|
|
5
|
შემაჯამებელი წერა #2
|
1
|
ნასწავლი მასალის გააზრება, შეჯამება.
|
ნასწავლი მასალის განმტკიცება
|
|
6
|
თავი IV
პირადი უსაფრთხოების სადარაჯოზე
|
3
|
მოზარდის
საზოგადოებაში თანაცხოვრების საჭირო უნარ-ჩვევების განვითარება.
|
მოსწავლეს შეუძლია საგანგებო სიტუაციებში მოქმედებისა და ქცევის წესების ცოდნის გამოვლენა.
|
|
No comments:
Post a Comment